Gašperšič: Interpelacija je poskus preprečitve izvedbe drugega tira z javno-zasebnim partnerstvom

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je danes v DZ zavrnil vse očitke iz interpelacije, ki so jo pripravili poslanci ZL. Ocenjuje, da je temeljno jabolko spora projekt izgradnje drugega tira Koper-Divača, interpelacijo pa razume kot možen, a nespameten poskus preprečiti, da bi se projekt izvedel z javno-zasebnim partnerstvom.

Minister Peter Gašperšič Foto: STA
Minister Peter Gašperšič Foto: STA

LJUBLJANA > Minister Peter Gašperšič je drugi železniški tir Koper-Divača označil kot prioriteto vlade, ministrstva in njega kot ministra. Spomnil je na vse dosedanje aktivnosti v zvezi s projektom in zatrdil, da izvedba projekta ni bila nikoli vprašljiva, ampak da so se vsa vprašanja nanašala le na časovno dinamiko in finančno konstrukcijo.

“Vlada si prizadeva za takšno realizacijo tega strateškega projekta, da ne bo povečan javni dolg, državni proračun in davkoplačevalce pa bo kar najmanj obremenil,” je dejal in pojasnil, da je to ključni razlog za lansko odločitev, da se projekt izvede v obliki javno-zasebnega partnerstva. V ta namen so naročili tudi revizijo projekta drugi tir, katere prve ugotovitve naj bi prejeli konec tega meseca.

Gašperšič je pojasnil, da je na začetek gradnje drugega tira v letu 2017 tudi vezal svoj mandat, ki ga bo, kot zatrjuje, v primeru neuspeha vrnil predsedniku vlade. Očitke iz interpelacije, da zavira gradnjo, pa je ocenil kot poskus preprečitve izvedbe projekta prek javno-zasebnega partnerstva. “Kdor nasprotuje temu, nasprotuje gradnji drugega tira,” je poudaril.

Slabe izkušnje s financiranjem nekaterih infrastrukturnih investicij v preteklosti

Minister je dejal, da se je vlada za javno-zasebno partnerstvo odločila zaradi slabih izkušenj s financiranjem nekaterih infrastrukturnih investicij v preteklosti, denimo Teša 6, zaradi makrofiskalnih omejitev in zato, da breme projekta nosijo tudi prejemniki njegovih neposrednih koristi, ne pa samo davkoplačevalci.

Glede očitka o pritiskih na nadzornike Darsa in Luke Koper je Gašperšič poudaril, da ne gre za nobeno dokazano nezakonito vplivanje, temveč vlagatelji interpelacije navajajo zgolj sume. “In ko bodo ti zavrnjeni, se bodo lahko predlagatelji v slogu najpogrošnejših tabloidov izgovarjali na to, da so govorili le o sumih. Vmes pa je storjena nepopravljiva škoda, saj za dobro zgodbo ni boljšega od slabih sumov,” je bil oster minister, ki ni, kot je zatrdil, nikoli od nadzornikov zahteval nobene zamenjave.

Namesto k širitvi sumov je pozval k prizadevanjem za resnico. Ta pa je, tako Gašperšič, da so bili sumi v javnost izrečeni šele takrat, ko je Slovenski državni holding predlagal zamenjavo posameznih članov nadzornega sveta Luke Koper, ne pa takrat, ko naj bi se domnevni pritiski zgodili.

Zagovarja stališče, da mora infrastruktura ostati v 100-odstotni lasti države

Za resničnost teh sumov nikoli ni bil ponujen niti en sam dokaz, poudarja minister, zato je po njegovih besedah izjemno problematično, če sumi postanejo orodje političnega boja. “Verjamem, da bi interpelacije morale temeljiti na dokazih in dejanjih, ne pa na sumih,” je dejal.

Po ministrovih besedah prav tako ni nobenega argumenta, da si prizadeva za privatizacijo državne infrastrukture, kot mu očitajo vlagatelji interpelacije. Jih je pa veliko, ki dokazujejo nasprotno, je poudaril in dodal, da ves čas zagovarja stališče, da mora infrastruktura ostati v 100-odstotni lasti države.

Glede očitka, da je bila posodobitev in elektrifikacija železniške proge Pragersko-Hodoš neuspešna, pa je Gašperšič dejal, da je bila ta izvedena v celoti, da so na celotnem odseku izpolnjeni vsi pogoji za električno vleko, da od 15. junija na celotni progi poteka potniški, od 20. junija pa tudi tovorni promet z električno vleko, prevozniki postopoma nadomeščajo dizelske lokomotive z električnimi, električni vlaki nimajo težav z napajanjem, prebivalci in gospodarstvo Goričkega pa ne trpijo zaradi izpadov električne energije.

STA


Najbolj brano