Gašperšič: Modeli javno-zasebnega partnerstva za drugi tir do poletja

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je danes v Bruslju ocenil, da bodo modeli možnih oblik javno-zasebnega partnerstva za projekt drugi tir opredeljeni do poletja.

Peter Gašperšič Foto: STA
Peter Gašperšič Foto: STA

BRUSELJ > Minister Peter Gašperšič pričakuje, da bodo zasebnega partnerja našli v naslednjem letu, izdajo gradbenega dovoljenja pa pričakuje v začetku leta 2016.

Slovenija je drugi tir Koper-Divača prijavila na razpis v sklopu Instrumenta za povezovanje Evrope (CEF), ki se je iztekel konec februarja. Minister danes ni želel ugibati, kakšen bo izid.

“Glede uspeha na razpisu zdaj težko dam kakršno koli izjavo. Vemo, da je bilo prijav precej, skupna vsota vseh prijavljenih projektov presega znesek, ki je bil predviden na tem razpisu, tako da ne vemo, kako bo Evropska komisija ravnala pri dodeljevanju sredstev,” je dejal.

Sicer pa je pojasnil, da bodo naslednji teden na vladi imenovali delovno skupino, ki bo s pomočjo zunanjih strokovnjakov v najkrajšem možnem času opredelila modele možnih oblik javno-zasebnega partnerstva. Minister pričakuje, da bodo modeli opredeljeni do poletja.

Nato bodo s temi modeli preverili interes pri potencialnih zasebnih partnerjih in glede na izražen interes ocenili, kateri model ima največje možnosti za realizacijo in je tudi za Slovenijo najbolj primeren.

“Nato bomo za tisti model pripravili in objavili javni razpis, tako računamo priti do zasebnega partnerja v naslednjem letu,” je povedal minister. Izdajo gradbenega dovoljenja pa minister pričakuje v začetku leta 2016.

Med možnimi oblikami javno-zasebnih partnerstev je minister omenil finančno koncesijo gradnje, ki je bila po njegovih besedah že deležna pomislekov strokovnjakov, češ da to ne bo zanimalo nikogar. Pri tem je opozoril, da se s temi ocenami ne strinja, in pojasnil, da je pomembno vprašanje, koliko bi se javno-zasebnemu partnerju finančno ponudilo.

Poleg tega je naštel še nekaj možnih modelov: ustanovitev projektnih podjetij, vnaprejšnji zakup zmogljivosti, možnost kombinacije različnih koncesij z oddajo tretjega pomola v koncesijo ter možnost kapitalskih povezav bodisi z Luko Koper bodisi s Slovenskimi železnicami, zlasti v primeru podjetja, ki opravlja tovorni promet.

Ob tem je Gašperšič izpostavil, da so manjši delež drugega tira, izvlečni tir, prijavili za financiranje v sklopu drugih evropskih sredstev, ki so dodeljena Sloveniji. Za ta segment pričakujejo gradbeno dovoljenje že konec tega meseca.

“Če bo vse, kot načrtujemo, bi lahko že konec tega leta začeli gradnjo tega 1,2 kilometra dolgega odseka na izhodu iz koprske tovorne postaje,” je pojasnil minister.

STA


Najbolj brano