GZS: Luka Koper preveč pomembna, da bi se z njo lahko vsak igral

Luka Koper je preveč pomembno podjetje za Slovenijo, da bi se vsak lahko igral z njo, poudarjajo v Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in vlado pozivajo, da pripravi jasno strategijo in akcijski načrt, da se celotna slovenska logistična veriga čim hitreje in za čim boljšo ceno posodobi. Vse akterje pozivajo k razumnemu in odgovornemu sodelovanju.

Na GZS so zapisali, da z veliko zaskrbljenostjo spremljajo 
medsebojno obtoževanje različnih akterjev in različne oblike 
protestov v zvezi z Luko Koper.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Na GZS so zapisali, da z veliko zaskrbljenostjo spremljajo medsebojno obtoževanje različnih akterjev in različne oblike protestov v zvezi z Luko Koper.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Na GZS so zapisali, da z veliko zaskrbljenostjo spremljajo medsebojno obtoževanje različnih akterjev in različne oblike protestov v zvezi z Luko Koper. Zato apelirajo na vse akterje k treznemu premisleku o svojih ravnanjih.

Vlado pozivajo, da slovenski javnosti transparentno predstavi celostno strategijo na področju infrastrukturnih naložb, z modeli financiranja, časovnico in uvedbo zlatega investicijskega pravila. To strategijo in vse korake naj transparentno komunicira z deležniki, brez navajanja napačnih podatkov. Ključni cilj mora biti izgradnja čim več infrastrukture v Sloveniji, čim bolj kakovostno in za čim boljšo ceno.

“Pričakujemo transparentno delovanje države in oblikovanje dolgoročne strategije upravljanja. V ospredju morajo biti pozitivni učinki za širše okolje na dolgi rok,” so zapisali. Treba je namreč poiskati takšne razvojne modele in modele financiranja, ki bodo omogočili izgradnjo prednostne infrastrukture in hkrati čim večji delež strateške infrastrukture v Sloveniji za čim nižji strošek davkoplačevalcev.

Akterje v Luki Koper pa pozivajo, naj se vzdržijo dejanj, ki povzročajo škodo družbi in zasledujejo ozke interese posameznih skupin. “Vsi akterji naj sledijo cilju, kako bomo čim bolje razvili logistično verigo od luke Koper do strank slovenskih logističnih podjetij v zaledju srednje in vzhodne Evrope,” so pozvali.

“Škoda, ki jo povzročajo takšni dogodki, ni le neposredna, zaradi zamud pri transportu blaga. Škoda nastaja tudi zaradi manjšega zaupanja v Luko Koper in s tem do celotne logistične verige, kar pomeni zadržke pri bodočih strankah in morebitnih investitorjih v drugi tir. Predvsem pa lahko povzroči tudi pomemben izpad potencialnih evropskih razvojnih sredstev,” je ocenil generalni direktor GZS Samo Hribar Milič.

Opozarjajo še, da pretresi v velikih podjetjih v državni lasti povzročajo tudi negotovosti v dobro poslujočih družbah, ki so del večjih poslovnih sistemov.

STA


Najbolj brano