Furs v prvem tednu opravil skoraj 1200 nadzorov zaradi davčnih blagajn

Nadzorniki so med soboto in četrtkom opravili 1191 nadzorov pri zavezancih za davčne blagajne, pri čemer so nepravilnosti ugotovili v 85 primerih, so sporočil iz Fursa. V vseh primerih so izdali opozorila. V sistem naj bi se pospešeno, tudi več kot 200 na uro, vključevali zavezanci, ki jim do roka ni uspelo implementirati davčnih blagajn.

Nadzorniki so med soboto in četrtkom opravili 1191 nadzorov pri zavezancih za davčne blagajne, pri čemer so 
nepravilnosti ugotovili v 85 primerih. Foto: STA
Nadzorniki so med soboto in četrtkom opravili 1191 nadzorov pri zavezancih za davčne blagajne, pri čemer so nepravilnosti ugotovili v 85 primerih. Foto: STA

LJUBLJANA > Do 10. ure danes je po podatkih Finančne uprave (Furs) 40.723 zavezancev prevzelo 51.539 namenskih digitalnih potrdil, saj lahko za vsako elektronsko napravo uporabljajo ločeno digitalno potrdilo.

Vseh zavezancev naj bi bilo po njihovih ocenah med 60.000 in 80.000, od tega jih še 27.200 uporablja davčne blagajne; izdali so skoraj 40 milijonov davčno potrjenih računov.

Ob zaključkih v javnosti, da davčne blagajne uporablja le tretjina zavezancev, na Fursu opozarjajo, da nekateri zavezanci poslujejo z gotovino zelo redko in se jim še ni bilo treba vključiti v sistem.

Zavračajo tudi očitke, da sistem davčnih blagajn pri Fursu upočasnjuje izdajo računov pri poslovnih subjektih: “Če prihaja do daljših zakasnitev pri izdaji, je to zaradi neustreznih programskih rešitev ponudnikov davčnih blagajn. Tudi, če bi bil sistem Fursa popolnoma nedostopen, mora davčna blagajna izdati račun najpozneje v roku štirih sekund.”

Pojasnili so, da takšen račun v tistem trenutku res ne bi bil potrjen na Frusu, a bi ga avtomatično skušal potrditi na Fursu za nazaj, ko vzpostavi povezavo.

V Fursu opozarjajo, da glede na ugotovitve s terena za zdaj ne morejo govoriti o sistemskem izogibanju vstopa v sistem davčnega potrjevanja računov.

Tistim, ki še niso vključeni v sistem, vendar delajo v smeri vključitve, med nadzorom postavijo nekajdnevni rok, v katerem morajo vzpostaviti povezavo in potrjevati račune. Ob ponovnem obisku lahko kršitelja, če ta ni popravil nepravilnosti, kaznujejo.

Da bi pomagali zavezancem, ki že izdajajo davčne račune, a na njih prihaja do napak, so objavili doslej zaznane najpogostejše tehnične napake na računih, kot so: različni računi imajo enako ZOI številko, v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisan napačen datum izdaje in v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisana napačna davčna številka izdajatelja.

Razdelili so več kot 21.000 letakov, s katerimi osveščajo potrošnike, da morajo zahtevati in vzeti račun.

STA


Najbolj brano