Erjavec daje Gašperšiču drugo možnost

Predsednik Desus Karl Erjavec za zdaj v luči zadnjega dogajanja glede drugega tira ne vidi razloga, da ne bi zaupal infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču. Če pa projekt ne bo izbran za sofinanciranje niti na drugem razpisu CEF, pa se bo treba po njegovem vprašati, kako naprej. Prvak SD Dejan Židan medtem izpostavlja pomen revizije projekta.

Predsednik Desus Karl Erjavec za zdaj v luči zadnjega 
dogajanja glede drugega tira ne vidi razloga, da ne bi zaupal 
infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Predsednik Desus Karl Erjavec za zdaj v luči zadnjega dogajanja glede drugega tira ne vidi razloga, da ne bi zaupal infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Erjavec po neuspeli slovenski vlogi za evropsko sofinanciranje gradnje drugega tira Koper-Divača na prvem razpisu iz mehanizma za povezovanje Evrope CEF pričakuje, da bo vloga na drugem razpisu, takšna, kot je treba. Če bo Gašperšič na drugem razpisu, ki bo predvidoma jeseni, uspel, ne vidi razloga, da mu v Desus ne bi zaupali. Če pa mu ne bo, pa se je treba po njegovih besedah "vprašati, kaj storiti".

Kot je na novinarski konferenci po današnji seji vlade dejal zunanji minister, je to res ključen projekt, o njegovem poteku pa ga vedno sprašujejo tudi predstavniki tistih držav srednje in vzhodne Evrope, za katere je pomemben, ker omogoča hitrejše prometne do koprskega pristanišča, ki se je v zadnjih letih uveljavilo tudi kot njihovo okno v svet. Po ministrovih besedah Slovenija preprosto mora izkoristit svoj geostrateški položaj, zato je odgovornost ministra zelo velika.

Predsednik SD in kmetijski minister je medtem opozoril, da je Gašperšič dolžan nekaj pojasnil. Židana, ki je zaradi službene poti v tujino predčasno odšel s seje vlade, zanima, zakaj ima tako pomemben projekt težave pri pridobivanju evropskih sredstev. Kot pravi, je iz zagotovil pred oddajo slovenske vloge na razpis razumel, da je projekt tako pomemben, da težav ne bo.

Zato je treba po Židanovih besedah pogledati, kje se skrivajo razlogi, da projekt na prvem razpisu CEF ni uspel, in potem pomanjkljivosti pri vlogi na drugem razpisu odpraviti.

Kot pomembno pa je izpostavil tudi Gašperšičevo najavo revizije projekta. Spomnil je na dvome, ali je za izgradnjo res treba odšteti 1,4 milijarde evrov, kolikor je trenutno ocenjena vrednost projekta. Omenil je mnenja strokovnjakov, da se ga da zgraditi za manj denarja.

V vsakem primeru pa je za SD pomembno, da se projekt izpelje, zato kljub neuspehu na prvem razpisu ne vidijo razlogov za obupavanje. Če se ugotovi, da zanj ne bo moč pridobiti sredstev EU, v SD nimajo težav s scenarijem, da bi ga v financirala tudi država. Ta namerava sicer za investicijo iskati zasebnega partnerstva, na infrastrukturnem ministrstvu pa pripravljajo nabor modelov javno-zasebnega partnerstva.

Evropska komisija je članicam EU sicer predlagala, da se na prvem razpisu za sredstva iz mehanizma CEF 276 projektom razdeli 13,1 milijarde evrov sredstev EU. Ti projekti so skupaj z ostalimi finančnimi viri vredni skoraj 29 milijard evrov. Članice EU so prijavile preko 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov.

Na seznamu predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa, ki ga je v ponedeljek objavila komisija, ni drugega tira, bo pa Slovenija iz nacionalne ovojnice za projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica prejela skoraj 39 milijonov evrov. Poleg tega bo denar dobila še za osem manjših projektov.

STA


Najbolj brano