Drugi tir: tik pred gradbenim dovoljenjem pomeni leto dni

“Pri drugem tiru smo tik pred gradbenim dovoljenjem. Računamo, da ga bomo dobili do konca leta,” je včeraj znova ocenil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Do konca letošnjega leta? “Ne, ne, do konca leta 2015,” se dopolni minister. Drugi tir bi lahko začeli graditi v letu 2016, je še povedal.

“Pri drugem tiru smo tik pred gradbenim dovoljenjem. Računamo, da ga bomo dobili do konca leta,” je včeraj znova ocenil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Do konca letošnjega leta? “Ne, ne, do konca leta 2015,” se dopolni minister.  Foto: STA
“Pri drugem tiru smo tik pred gradbenim dovoljenjem. Računamo, da ga bomo dobili do konca leta,” je včeraj znova ocenil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Do konca letošnjega leta? “Ne, ne, do konca leta 2015,” se dopolni minister.  Foto: STA

LJUBLJANA > Drugi tir je najbolj pripravljen med vsemi prometnimi projekti, ki jih je naša država prijavila za evropski naložbeni načrt, skupaj vreden 300 milijard evrov. A zdaj se mudi. Ministrstvo za infrastrukturo ima še dober mesec dni časa, da pripravi investicijski načrt s finančno konstrukcijo projekta drugega tira od Kopra do Divače. Najkasneje do februarja je namreč treba v Bruselj oddati vlogo za evropski denar.

2,2 milijona evrov dividend in 4,6 milijona evrov koncesijske dajatve je Luka Koper lani izplačala večinski lastnici državi.

Minister Peter Gašperšič pričakuje, da bi iz evropskih virov lahko pridobili 380 milijonov evrov za drugi tir. Še vedno pa glede na ocenjeno vrednost naložbe manjka milijarda evrov. Manjkajočo milijardo bodo v prvi fazi skušali zagotoviti z Luko Koper in Slovenskimi železnicami, delež pa bo šel tudi iz državnega proračuna, je že napovedal minister. V vodstvu Luke Koper, ki jo vodi Drago Matić, so na te zamisli že odgovorili, da v prihodnjih letih načrtujejo skupaj za 200 milijonov evrov naložb v pristanišče in ne bi mogli sofinancirati še gradnje drugega tira, ki je naloga države. Predlagali so, naj država za drugi tir usmeri denar od koncesnine in od dividend, ki ga vsako leto dobi iz Luke. Minister se s tem strinja. “Da, to bi lahko bil del financiranja.” Pravi, da so ustanovili delovno skupino, sestavljeno iz predstavnikov različnih ministrstev ter Luke in Slovenskih železnic, ki bo sestavljala model, kako financirati drugi tir. “Če ne bomo mogli zagotoviti financi-ranja z obema našima podjetjema, bo treba objaviti mednarodni razpis in iskati tujega strateškega partnerja za drugi tir,” pravi Gašperšič. Pred dnevi je minister že omenil, da bi tujemu partnerju v zameno za vložek v drugi tir ponudili koncesijo na tretjem pomolu v koprskem pristanišču, ki še ni zgrajen. A kako bi to lahko izpeljali, ni jasno, saj je v koncesijski pogodbi koncesija za tretji pomol že podeljena Luki Koper. Na ministrstvu pa vztrajajo, da koncesija za tretji pomol še ni bila podeljena.

KG


Najbolj brano