Davčne blagajne morda že 1. oktobra

Vlada je danes potrdila akcijski načrt uvedbe davčnih blagajn, od katerih si obeta 50 do 100 milijonov evrov več pobranih davkov letno. Predvidoma jih bodo morali zavezanci začeti uporabljati 1. januarja 2016, a v primeru hitrejših postopkov javnih naročil bi lahko do njihove uvedbe prišlo že 1. oktobra letos.

Vlada je danes potrdila akcijski načrt uvedbe davčnih blagajn, od katerih si obeta 50 do 100 milijonov evrov več pobranih davkov letno. Foto: STA
Vlada je danes potrdila akcijski načrt uvedbe davčnih blagajn, od katerih si obeta 50 do 100 milijonov evrov več pobranih davkov letno. Foto: STA

LJUBLJANA > Akcijski načrt navaja dva temeljna sistema davčnih blagajn, ki so jih uvedli v nekaterih drugih državah. Pri prvem gre za hranjenje podatkov o izdanih računih pri davčnih zavezancih, Finančna uprava RS (Furs) pa do njih dostopa v okviru inšpekcijskih pregledov na terenu, pri drugem pa za neposredno povezavo davčnih blagajn pri zavezancih in računalniškega sistema Fursa.

Davčne blagajne bodo po teh ocenah državnemu proračunu zagotovile dodatnih 50 do 100 milijonov evrov letno, predvsem od davka na dodano vrednost. Ob tem je Vraničarjeva spomnila, da so bile sredi leta 2013 v Sloveniji uvedene t.i. virtualne davčne blagajne, ki so lani povečale proračunske prihodke za približno 100 milijonov evrov.

Na finančnem ministrstvu vladi predlagajo, naj izbere drugi sistem. Kot je na novinarski konferenci po seji vlade povedala državna sekretarka na ministrstvu Mateja Vraničar, se namreč zdi bolj primeren tako s stroškovnega vidika kot tudi z vidika učinkovitega nadzora nad gotovinskim poslovanjem davčnih zavezancev.

Stroške za Furs je ocenila v višini dveh milijonov evrov, saj bo treba vzpostaviti poseben informacijski sistem. A po drugi strani si lahko Furs obeta prihranke zaradi manjših potreb po inšpekcijskem nadzoru na terenu, saj bo mogoče kar nekaj tovrstnih aktivnosti opraviti v pisarnah Fursa, je dodala.

Stroški za zavezance, ki bodo potrebovali davčne blagajne, pa so ocenjeni na največ 300 evrov. Tisti zavezanci, ki pri izdaji računov že uporabljajo računalniške registrske blagajne, ne bodo imeli nič stroškov, ostali pa bodo morali kupiti računalnik z možnostjo dostopa do interneta ter ustrezen računalniški program za blagajniško poslovanje.

Dodatno je treba upoštevati še mesečne stroške dostopa do interneta, je povedala Vraničarjeva in pojasnila, da bo mogoče strošek nakupa davčnih blagajn uveljavljati kot olajšavo.

Akcijski načrt kot rok uvedbe davčnih blagajn v Sloveniji navaja 1. januar 2016. A če bi lahko izvedli samo eno javno naročilo za informacijsko podporo, bi jih lahko uvedli že z letošnjim 1. oktobrom, je menila državna sekretarka. Natančen datum bo znan, ko bo pripravljen osnutek zakona o davčnih blagajnah, kar naj bi se zgodilo do začetka marca. Z zakonom se bo določilo tudi zavezance, za katere davčne blagajne ne bodo obvezne. Izjeme bodo določene zelo restriktivno, je zatrdila Vraničarjeva.

A kljub virtualnim davčnim blagajnam se še vedno dogaja, da ponudniki blaga in storitev, ki poslujejo z gotovino, utajujejo prihodke tako, da ne izdajajo računov ali pa izdane račune v svojih elektronskih kopijah spremenijo ali naknadno zbrišejo iz evidenc, ugotavljajo inšpektorji.

Spreminjanje računov je najpogosteje opaziti v dejavnostih, kot so gostinstvo, frizerstvo, gradbeništvo, avtoprevozništvo, vulkanizerstvo, cvetličarstvo, taksi prevozi, zobozdravstvo, prodaja vstopnic, masažni saloni, pedikerstvo in podobne dejavnosti.

V sistem tovrstnih davčnih utaj pa so praviloma vključeni tudi dobavitelji prirejenih registrskih blagajn, ki omogočajo brisanje računov brez revizijske sledi, še ugotavljajo inšpektorji. Kot tehnično bolj zanesljivo rešitev, ki bo v največji možni meri onemogočila netransparentno spreminjanje podatkov o izdanih računih, zato na ministrstvu predlagajo davčne blagajne.

STA


Najbolj brano