Cerar glede drugega tira: Vse je še zelo odprto

Glede financiranja projekta gradnje drugega tira Koper-Divača je še vse zelo odprto, je v izjavi ob robu seje DZ povedal premier Miro Cerar.

Premier Miro Cerar Foto: STA
Premier Miro Cerar Foto: STA

LJUBLJANA > Glede možnosti financiranja s prodajo dela državne naložbe v Luki Koper je Miro Cerar dejal, da se bo vprašanje kakršne koli prodaje deležev v družbi reševalo v okviru strategije upravljanja državnih naložb.

Cerar je zatrdil, da je v strateškem interesu Slovenije, da se na področju posodobitve železnic oziroma zagotovitve ustreznih tehničnih standardov na obeh evropskih prometnih koridorjih, ki potekata prek Slovenije, naredi bistveni premik.

A opozoril je, da je zadeva še v razpravi, vlada pa išče različne poti. “Vse je še zelo odprto, iščemo najboljše možnosti,” je zagotovil.

Cerar je znova zagotovil, da bo vlada do konca meseca projekt prijavila na razpis za nepovratne evropska sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), ampak s tem iskanje najboljše poti “nikakor ni končano”. Vlada bo tako po njegovih besedah tudi v prihodnjih mesecih intenzivno delala na tem, da najde tisto možnost, ki je tako strokovno utemeljena kot tudi politično sprejemljiva in finančno “stoodstotno vzdržna”.

Da bi to ugotovili, vlada po njegovih besedah potrebuje čas, v procesu pa se pojavljajo različne možnosti. Tudi vprašanje kakršnekoli prodaje državnega deleža v Luki Koper je treba po njegovem mnenju vzeti le kot eno izmed možnih zamisli. Zgolj omemba te možnosti je sicer sprožila precej nasprotovanja.

Nikakor pa ni še nič sprejeto, je sklenil Cerar.

Vlada se je sicer v četrtek seznanila tudi s prijavo na razpis za nepovratna sredstva EU iz mehanizma CEF in možnostmi financiranja izgradnje drugega tira železniške povezave Divača-Koper.

Predstavniki vlade se danes glede tehničnih podrobnosti usklajujejo še s strokovnjaki iz Evropske komisije, nato pa bo dokončno oblikovan predlog, kako se bo Slovenija prijavila na evropski razpis. Rok za prijavo je 26. februar.

Največji infrastrukturni projekt na tej povezavi, na 1,35 milijarde evrov ocenjeni drugi tir, se bo po sedanjem predlogu vlade poleg z evropskimi sredstvi financiral še z javno-zasebnim partnerstvom, del pa bo predstavljala udeležba Republike Slovenije.

STA


Najbolj brano