Cerar: Projekt drugega tira še februarja v Bruselj

Vlada bo storila vse, da bo projekt gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper pravočasno, torej februarja, prijavila na razpis za evropska sredstva.

Premier Miro Cerar Foto: STA
Premier Miro Cerar Foto: STA

LJUBLJANA > Pri tem vlada intenzivno razmišlja o možnosti javnozasebnega partnerstva, za financiranje s proračunskimi sredstvi pa trenutno ni možnosti, je po koalicijskem vrhu povedal premier Miro Cerar.

“Koalicija enotno podpira modernizacijo železnic v Sloveniji, zato bomo storili vse, in še posebej infrastrukturni minister Peter Gašperšič, da do konca meseca izpolnimo ustrezno prijavo za evropska sredstva, ki nam bodo pri teh projektih pomagala,” je po približno triurnem koalicijskem vrhu v izjavi medijem v Ljubljani povedal Cerar.

Ideja o javnozasebnem partnerstvu

V tej luči je aktualnih več projektov, vključno z drugim tirom, je dejal Cerar in pojasnil, da je pri ideji o javnozasebnem partnerstvu odprtih še zelo veliko vprašanj, ki jih zdaj rešujejo. “Na proračunskih sredstvih tu ni poudarek, iščemo druge možnosti. Vlada si tu nikakor ne želi obremeniti davkoplačevalcev, ta hip za to niti ni možnosti,” je povedal premier.

Gašperšič pa je pojasnil, da so pri projektu drugega tira, ki je ocenjen na 1,4 milijarde evrov, možne različne oblike javnozasebnega partnerstva.

“Katera točno bo izvedena, moramo še preučiti. Te možnosti moramo potem preko razpisov tekom letošnjega leta poiskati,” je dejal in dodal, da bodo v prijavi na razpis za evropska sredstva navedli, da bo poleg evropskih sredstev projekt sofinanciran z javnozasebnim partnerstvom.

Rok za prijavo na razpis za evropska sredstva iz instrumenta za povezovanje Evrope (CEF) se izteče 26. februarja. Slovenija bi lahko pri tem računala na okoli 400 milijonov evrov, manjkajočo milijardo pa bi dobila z javnozasebnim partnerstvom. Kot je pojasnil Gašperšič, bodo preučili tudi možnost koncesije.

Cerar: Gre za zelo zahtevno zadevo

V predvideno ceno 1,4 milijarde evrov, za katero nekateri trdijo, da je previsoka, so po Gašperšičevih pojasnilih vključene določene rezerve za nepredvidene stroške. “Pri tem se dela na kraškem terenu, kjer vsega ni možno predvideti, seveda pa se da natančna cena dobiti prek razpisa,” je dodal minister.

V javnosti se je v minulih dneh špekuliralo tudi, da bi lahko Gašperšiča okorno ukrepanje v povezavi s pripravo projekta drugega tira stalo stolčka, a je Cerar danes to zanikal. “Minister vseskozi uživa tako mojo podporo kot tudi podporo koalicijskih partnerjev,” je dejal in poročanje medijev označil za dezinformacijo.

“Dejstvo pa je, da gre za zelo zahtevno zadevo. Vemo, koliko let ni bilo mogoče priti do točke, da bi prišlo do te modernizacije, zato smo v koaliciji in vladi ter širše zelo previdni in natančni, želimo imeti zelo jasno predstavo o načrtu, kako izpeljati modernizacijo železnic in kako pripraviti finančno konstrukcijo,” je povedal premier.

Čas, delo in strokovna vprašanja

To po njegovih besedah terja čas in delo, pri tem pa se odpirajo tudi številna strokovna in druga vprašanja. “Normalno je, da ta vprašanja rešujemo, ko se dokopljemo do skupnih stališč, pa jih predstavimo,” je povedal.

Minister Gašperšič novic o tem, da naj bi bil 'na prepihu', ni spremljal, ker je bil, kot je dejal, bolan.

Tudi predsednik SD Dejan Židan je dejal, da ima Gašperšič podporo njihove stranke. Po njegovih besedah je pomemben dogovor, da do konca meseca vložijo vlogo za evropska sredstva, čeprav bodo lahko nekatere stvari znane šele tekom leta.

Židan je koalicijo danes obvestil tudi o tem, da v SD pripravljajo program pomoči najrevnejšim. Dogovorili so se, da ga bodo koaliciji predstavili čez dva tedna. Koliko bo program finančno težak, še ni želel govoriti.

STA


Najbolj brano