Brez rešitev o sodelovanju Madžarske pri drugem tiru

Madžarska vladna delegacija se je lahko na lastne oči prepričala, kako Slovenija potrebuje drugi tir med Koprom in Divačo. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič jo je od Divače do tovorne postaje Srmin na ogled pristanišča pripeljal z vlakom. Madžari se namreč zanimajo za sodelovanje pri gradnji drugega tira.

Gašperšič in Szabo (se rokujeta) z delegacijama in predstavniki Slovenskih železnic so se po prihodu z vlakom na 
Srmin odpeljali na ogled koprskega pristanišča. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Gašperšič in Szabo (se rokujeta) z delegacijama in predstavniki Slovenskih železnic so se po prihodu z vlakom na Srmin odpeljali na ogled koprskega pristanišča. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA >O konkretnih rešitvah, kako bi Madžarska sodelovala, se delovni skupini obeh vlad sicer še nista pogovarjali. Slovenska stran je delegaciji pod vodstvom namestnika ministra za zunanje zadeve in trgovino Laszla Szaba za začetek predstavila slovenske načrte in oblikovanje finančne konstrukcije za drugi tir. “Madžarska je glede sodelovanja pri projektu zelo odprta,” ugotavlja Peter Gašperšič.

Če bodo lahko madžarska podjetja in multinacionalke, ki delujejo na Madžarskem, koristila zmogljivosti Luke Koper namesto nemških in nizozemskih pristanišč, bo to skrajšalo pot tovora in pripomoglo k povečanju madžarske konkurenčnosti, koristi pa bo imela tudi Slovenija, je razloge za madžarsko oziranje za Slovenijo pojasnil Szabo.

V medijih kroži podatek, da naj bi Madžari prispevali 100 milijonov evrov. A tako Gašperšič kot Szabo sta zatrdila, da jima ta številka ni poznana. “Interes z obeh strani obstaja, na kakšen način bomo sodelovali, ali s finančnimi vložki ali kako drugače, pa še ni dorečeno,” je odgovoril minister.

Pojasnil je še, da gredo načrti Slovenije v smer zagotovitve sredstev EU in vložka zasebnega partnerja preko mehanizma EFSI (evropski sklad za strateške investicije). Zelo verjetno bo vse skupaj oblikovano v smeri posebnega projektnega podjetja, preko katerega bodo tekle aktivnosti, je še dejal Gašperšič.

Gašperšič je ponovil, da projekt drugega tira Koper-Divača poleg Madžarov zanima tudi Avstrijo, Češko, Slovaško in Poljsko. “To so države, ki jih želimo vključiti v realizacijo tega projekta, s katerim veliko pridobi celoten prostor. Naše aktivnosti bodo torej šle v smer internacionalizacije pomena tega projekta,” je poudaril.

Drugi tir je ocenjen na nekaj več kot 1,3 milijarde evrov. Ministrstvo bo z mednarodno revizijo preverilo vrednost projekta. Razpis so napovedovali že jeseni, a zamujajo. Gašperšič je že minuli teden povedal, da je projektna naloga trenutno še v pregledu pri svetovalnem središču Evropske investicijske banketov tega pregleda bodo stekli nadaljnji koraki. Izdelano revizijo zdaj obljublja za sredino prihodnjega leta.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano