Brata Jakopin si bosta prizadevala za rešitev Seawayevega znanja

Ob hudih likvidnostnih težavah in grozečem stečaju Seawaya sta se danes z izjavo za javnost oglasila njegova ustanovitelja Japec in Jernej Jakopin. Poudarila sta, da bo njun napor usmerjen v to, da se ustvarjalna in inovativna energija, podprta z izjemnim položajem na trgu, ne izgubijo.

Nekdanja hala Seaway Technologies v Tržiču
 Foto: Nace Novak
Nekdanja hala Seaway Technologies v Tržiču  Foto: Nace Novak

BEGUNJE NA GORENJSKEM > "Podjetje je zdaj pred stečajem, delo so izgubili številni delavci, in grozi nevarnost, da se znanje in infrastruktura razpršita," sta opozorila. Spomnila sta, da so v 34 letih izdelali 300 projektov serijskih jadrnic in motornih jaht, po katerih je v 60 ladjedelnicah v 28 državah nastalo približno 70.000 plovil v vrednosti približno tri milijarde evrov, ki so osvojila več kot 90 nagrad na vseh celinah.

Ustvarili so tri nove slovenske blagovne znamke

Brata Jakopin sta leta 1983 ustanovila Studio J&J, iz katerega je leta 1990 nastal Seaway. Leta 2001 se je kot družbenik pridružila skupina KD in na njeno željo se je dejavnost Seawaya iz navtičnega razvoja razširila še na izdelavo bark pod lastnimi blagovnimi znamkami.

Ustvarili so tri nove slovenske blagovne znamke, in sicer Shipman, Skagen in Greenline, pod katerimi so v svet izvozili okoli 600 bark, vrednih okrog 150 milijonov evrov. Slovenija se je uvrstila med prve tri evropske države po razvojni ustvarjalnosti in inovativnosti na področju navtike.

Kriza je evropski navtiki povzročila 70-odstotni padec prodaje

Podjetje je hitro raslo do nastopa gospodarske krize konec leta 2008, ki je v evropski navtiki do sedaj povzročila 70-odstotni padec prodaje. Seaway je bil zaradi tega prisiljen z veliko izgubo prodati novozgrajeno ladjedelnico v italijanskem Tržiču.

Strategija izhoda iz težav je bila osnovana na treh oseh, in sicer na razvoju lastnega protikriznega izdelka in linije Greenline, na preusmeritvi v še druge industrije, ki so povezane s kompozitnimi materiali, in v osvojitev izvenevropskih trgov na razvojnem področju. Sočasno so se odločili za investicijo v razvojni center v Puconcih, kjer bi s pomočjo evropskega projekta ustvarili bazo za nadaljnji razvoj.

"Vsi štirje projekti so zahtevali velike investicije, ki so bile planirale na obstoječi podpori bank. Zaradi kriznih težav na bančnem področju v Evropi in še posebej v Sloveniji je bila ta podpora manjša od načrtovane," sta vzrok težav Seawaya razložila Jakopina.

V zadnjem času sta bila obveščena tudi o sumih nepravilnosti v poslovanju družb v skupini, ki naj bi z oškodovanjem bistveno prizadele njeno likvidnost. "Kljub temu, da je imelo podjetje pred seboj velik nabor naročil, lastniki na žalost nismo bili zmožni zagotoviti potrebne dodatne likvidnosti in oslabljeno podjetje je izgubilo zaupanje kupcev," trenutno stanje pojasnjujeta brata.

Kako odgovarjata na diskreditacije?

"V zadnjem času prihaja do pogostih poskusov najine diskreditacije, neresničnih informacij, kot so recimo navedbe, da sva ustanovitelja podjetij Seaway Sh59 ali Seaway OC57, in onemogočanja najinega dela za podjetje," sta opozorila in dodala, da sta od sredine leta 2012 za vse za kredite podjetij skupine Seaway jamčila s svojim osebnim premoženjem in podjetju posodila svoje prihranke.

Kot sta zatrdila, od maja 2013 do danes za svoje delo in z njim povezanimi stroški nista dobila plačila, od septembra lanskega leta po spremembi v nadzornih svetih obeh podjetij pa sta bila sploh izločena od upravljavskega, poslovnega in strokovnega dela skupine Seaway.

"Najin napor, delo in znanje bodo usmerjeni v to, da se ustvarjalna in inovativna energija, podprta z izjemnim položajem na trgu, ne izgubijo," sta še zapisala, prepričana, da obstajajo vsa infrastruktura, znanje, ustvarjalnost in položaj na trgu, da na temeljih ustvarjenega zgradijo še veliko več.

Po šestih letih krize namreč prihaja do prvih znakov, da se ta bliža koncu, zanimanje za izdelke blagovnih znamk Greenline in Shipman ter za razvojno delo v navtiki pa je vsak dan večje.

STA


Najbolj brano