Brata Jakopin bi sodelovala pri ponovni oživitvi Seawaya

Brata Jernej in Japec Jakopin, ki sta pred desetletji ustanovila družbo Seaway za oblikovanje in proizvodnjo plovil, po finančnem zlomu želita ponovno oživiti njeno dejavnost.

Brata Jakopin, ki sta pred desetletji ustanovila družbo 
Seaway za oblikovanje in proizvodnjo plovil, po finančnem 
zlomu želita ponovno oživiti njeno dejavnost. Foto: STA
Brata Jakopin, ki sta pred desetletji ustanovila družbo Seaway za oblikovanje in proizvodnjo plovil, po finančnem zlomu želita ponovno oživiti njeno dejavnost. Foto: STA

BEGUNJE NA GORENJSKEM > Jernej in Japec Jakopin podpirata prizadevanja ruskega distributerja, pri čemer sama tokrat ne bi vstopala v lastništvo, ampak bi se ukvarjala zgolj s snovanjem bark.

Distributer Seawaya za ruski trg Vladimir Zinchenko želi čimprejšnje nadaljevanje proizvodnje plovil Seaway, ki je sedaj v stečaju. Kot so prejšnji teden poročale Finance, je že dal pet milijonov evrov visoko ponudbo za odkup premoženja Seaway Yachtsa in Seaway Designa, vendar je stečajna upravitelja obeh podjetij ne moreta sprejeti, saj morata najprej opraviti cenitev premoženja.

Naj bi pa že v kratkem nepremičnine na Zgoši oddali v najem, za kar je bilo podanih več ponudb, rok za njihovo dopolnitev pa se izteče konec tega tedna. Sočasno naj bi najemnik odkupil zaloge, s katerimi bi lahko nadaljeval proizvodnjo. Stečajna upravitelja upata, da bi lahko do konca tega meseca sprejela odločitev o najemniku.

Japec Jakopin je zadovoljen, da sta tudi stečajna upravitelja pripravljena z oddajo nepremičnin čim prej oživiti proizvodnjo. Zinchenko ima naročil za 20 plovil, ki jih Seaway ni uspel izdelati pred stečajem. “Poleg tega je tu še 20 dodatnih potencialnih naročil. Skupaj to pomeni za eno leto dela, kar je dobra osnova za nov zagon,” je dejal Jakopin.

Skupaj s svojim bratom želi biti del zgodbe o ponovnem oživljanju podjetja, ki je v svojih 34-letni zgodovini izdelalo 300 projektov serijskih jadrnic in motornih jaht ter okoli 600 bark lastnih blagovnih znamk Shipman, Skagen in Greenline.

“Rada bi se osredotočila na to, kar znava, to je risanje bark,” je izpostavil Jakopin, a poudaril, da ne bi več želel lastniško stopiti v podjetje, prav tako sam ne more biti nadzornik ali menedžer. “Bova pa storila vse, da pomagava novemu dojenčku čim prej na noge,” je o vzpostavitvi novega Seawaya prepričan Jakopin.

“Nikakršnega dvoma ni, da je proizvodnja na Zgoši rentabilna,” je zagotovil Jakopin, ki je prepričan, da v kakšni drugi državi, kjer je finančni sistem bolj urejen, takšno podjetje ne bi šlo nikdar v stečaj. Osrednji problem je bilo namreč financiranje. “Naš sistem je samomorilen. S stečajem ni pridobil nihče, razen naše konkurence,” je opozoril.

Jakopin, ki je zadnja leta koval velike načrte tudi za razvoj bohinjskega turizma, bo s finančnim zlomom Seawaya verjetno izgubil hostel Pod Voglom in hotel Bellevue, ki ga je nameraval obnoviti, saj sta brata Jakopin za posojila Seawayu jamčila tudi z osebnim premoženjem.

Skupina Seaway, ki sta jo sestavljala Seaway Design in Seaway Yachts, je še pred nekaj leti veljala za slovensko zgodbo o uspehu, ki se je uspešno borila tudi proti precejšnjemu padcu navtične industrije po začetku krize leta 2008. Razvila je uspešno hibridno plovilo Greenline in snovala obsežno investicijo v razvojni center v Puconcih, kjer bi s pomočjo evropskega projekta ustvarili bazo za nadaljnji razvoj.

Ob obsežnih investicijah so se zaradi krize v bančništvu pojavile težave s financiranjem. Pozneje so na dan prišli tudi sumi o domnevnih nepravilnostih družb v skupini, ki naj bi z oškodovanjem bistveno prizadele njeno likvidnost. Zaradi pomanjkanja sredstev za nakup materiala je lansko poletje proizvodnja zastala. Po neuspelem reševanju podjetij je bil tako za Yachts kot za Design marca oklican stečaj.

STA


Najbolj brano