“Terminalisti bi lahko pripeljali svoje zaposlene”

Ministrstvo za infrastrukturo preverja možnosti, da bi v koprskem pristanišču uvedli pristaniško upravo. Zbrali smo odzive sogovornikov, ki pristanišče dobro poznajo ali z Luko Koper sodelujejo. Eni so prepričani, da je to uničevanje dobrega, drugi vidijo priložnosti. Strinjajo pa se, da bi bila to velika sprememba.

Na avtomobilskem terminalu v pristanišču so včeraj na ladjo  Neptune Talassa natovorili letošnji 500.000. avtomobil. To pomeni, da se v pristanišču po osmih letih vračajo na obseg pretovora avtomobilov, kot so ga imeli pred svetovno gospodarsko krizo, Foto: Dokumentacija Luke Koper
Na avtomobilskem terminalu v pristanišču so včeraj na ladjo Neptune Talassa natovorili letošnji 500.000. avtomobil. To pomeni, da se v pristanišču po osmih letih vračajo na obseg pretovora avtomobilov, kot so ga imeli pred svetovno gospodarsko krizo, Foto: Dokumentacija Luke Koper

Rok Svetek, Adria Kombi: “Luka Koper dela odlično, sploh v zadnjem času. Kako bi to šlo s pristaniško upravo, ne vem. Dejstvo pa je, da bi bilo v primeru reorganizacije treba na novo razpisati koncesijo. In v tem primeru bo Adria Kombi gotovo kandidirala za pridobitev koncesije na kontejnerskem terminalu. Ampak glede na to, da sedanji model deluje dobro, naj tako tudi ostane.”

Gregor Veselko, nekdanji predsednik uprave Luke Koper: “Paradnega konja, ki vleče in zmaguje, se ne menja. Z vidika potrjevanja investicij in pridobivanja soglasij je sedanji model res lažji, ker je vse pod eno kapo. To dvoje govori v prid sedanjemu sistemu. A vseeno se sam bolj nagibam na stran, da bi pristaniško upravo vzpostavili. Predvsem zato, ker bi tako uredili razmerja s sindikati, da Luka ne bo več talka enega sindikata. Pa tudi zato, ker bi se koncesionar lahko v celoti posvetil poslu. Za infrastrukturo pa bi morala poskrbeti država, ne pa da mora Luka Koper zdaj sama vlagati v to. Gotovo pa je za takšno odločitev potrebna temeljita analiza.”

Bruno Korelič, nekdanji dolgoletni direktor Luke Koper: “Ko sem slišal to novico, sem se znova spomnil vseh muk, ki smo jih v Luki že v preteklosti imeli v zvezi s tem. Novega ministra je očitno nekdo naplahtal, da bo to treba narediti pristaniško upravo. A evropske direktive ali uredbe o tem ni in je ne bo. So pa pri nas nekateri krogi, ki mislijo, da je treba luko razbiti in narediti pristaniško upravo, za katero sem trdno prepričan, da bo poslabšala zadeve in bo v samo škodo lastnika, to je države. A naša država mora kot po pravilu uničiti vse, kar je dobro, namesto da bi to podpirala.”

Ronald Dovžak, Hyundai Glovis Koper: “Nič ne bi bilo narobe, če bi ustanovili pristaniško upravo, kot jo imajo drugod po svetu. Luka Koper je zdaj nekakšen monopolist. Če bi bila pristaniška uprava, bi lahko razpisali koncesije in tako dobili več tujih terminalistov in tudi več tovora v Koper. Verjamem pa, da bi bili v tem primeru zaposleni v pristanišču lahko zaskrbljeni, saj bi terminalisti lahko pripeljali svoje zaposlene, ki bi bili pripravljeni delati po njihovih pogojih. Naši korejski lastniki bi verjetno razmislili o tem, da bi se potegovali za koncesijo na avtomobilskem terminalu v Kopru, če bi bila ta razpisana.”

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano