“Kupci so nas pregledali v drobovje”

Hidria je s svetovnimi izdelovalci avtomobilov sklenila za 110 milijonov evrov novih poslov. Za te kupce bo med leti 2017 in 2021 izdelovala novo vrsto svečk za vžig dizelskih motorjev. V vodstvu spodnjeidrijskega koncerna o svečki, ki naj bi omogočila tudi do 30 odstotkov manjšo porabo goriva, govorijo kot o eni največjih inovacij v svoji zgodovini.

V Hidrii so včeraj predstavili svečko, ki naj bi omogočila 
znatno znižanje porabe goriva.  Foto: STA
V Hidrii so včeraj predstavili svečko, ki naj bi omogočila znatno znižanje porabe goriva.  Foto: STA

LJUBLJANA > “Od leta 2018 bo vsako tretje vozilo, opremljeno s sodobnim dizelskim motorjem, podprto s Hidriinim sistemom,” preboj nove svečke, ki po zaslugi senzorja skrbi za optimalno izgorevanje goriva, napoveduje izvršni direktor Hidrie Iztok Seljak. Takšna pametna svečka je odgovor na stroge okoljske standarde in zahteve, da morajo proizvajalci avtomobilov po letu 2018 še bolj znižati emisije CO2.

V svečko vložili 25 milijonov evrov

V Hidrii so se na strožje okoljske standarde pripravili pravočasno. “Pomembno je, da vstopamo v projekt v zgodnji fazi razvoja,” pravi Rudi Kragelj, vodja Hidriinega inštituta za avtomobilsko industrijo, “s tem si okrepiš položaj pred konkurenco.” Nov sistem za hladen vžig dizelskega motorja s senzoriko tlaka so razvijali šest let, poleg lastnega znanja pa v razvoj izdelka vključili konzorcij SiEVA. Z razvojnimi sredstvi je sodelovala tudi slovenska razvojna banka SID.

Vrednost investicije v projekt je ocenjena na 25 milijonov evrov; deset milijonov so porabili za razvoj svečke s senzorjem, še 15 milijonov pa bodo investirali v proizvodnjo teh svečk. Inovacijo so zaščitili z devetimi patenti.

Za javnost so skrivnostni

V Hidrii podatkov o tem, za katera podjetja bodo izdelovali te svečke, nočejo izdati. K skrivnostnosti jih zavezujejo pogodbe z naročniki, ki želijo z novimi, varčnejšimi modeli avtomobilov z dizelskimi motorji presenetiti konkurenco šele na avtomobilskih sejmih sredi leta 2017, leto pozneje pa s temi varčnejšimi vozili pridobivati kupce.

Ko gre za poslovanje Hidrie, je radovednost javnosti toliko večja, ker se je ta spodnjeidrijski koncern zaradi visokih kratkoročnih dolgov lani znašel v hudem bančnem primežu. Vodstvo Hidrie se je konec lanskega leta z bankami dogovorilo za finančno in poslovno prestrukturiranje družbe. Prestrukturiranje bo temeljilo na profitabilni rasti. Prihodki od prodaje naj bi se z dosedanjih 250 do leta 2018 povečali na 350 milijonov evrov.

Da bi poplačali dolgove bankam, v Hidrii poleg intenzivnega pridobivanja novih poslov poteka tudi proces dezinvestiranja; nazadnje so pred nekaj tedni prodali 16.000 kvadratnih metrov veliko zemljišče v Sarajevu. Družba ostaja razvojno naravnana in napoveduje, da bo v nove razvojne programe in zmogljivosti do konca obdobja prestrukturiranja vložila 80 milijonov evrov. “Banke so skupaj z nami pripravile petletni načrt prestrukturiranja,” dober dialog z bankami izpostavlja podpredsednik Hidriie za korporativne finance in upravljanje s tveganji Gašper Svetlik. “Hidria ne more rasti brez vlaganj in temu je prilagojeno tudi odplačevanje kreditov,” pravi o dogovoru z bankami, ki ga takisto skrbno skrivajo pred javnostjo.

Seljak daje ob tem vedeti, da Hidria v očeh kupcev zaradi preteklih kreditnih pretresov nima težav s kredibilnostjo. Za pridobivanje velikih poslov je pomembna dolgoročna stabilna prihodnost firme, poudarja Seljak: “Ko je avtomobilski proizvajalec stoodstotno odvisen od dobavitelja, napak ne sme biti. To pomeni da smo bili v drobovje pregledani in analizirani tudi v smislu finančnega zdravja s strani vseh kupcev.”

JANA KREBELJ


Najbolj brano