Od kampa imajo več kot od uplinjevalnika

Družba LNG Hrvatskaje v teh dneh pozvala interesente za gradnjo plinskega terminala pri Omišlju na Krku k oddaji zavezujočih ponudb. Medtem pa se med prebivalci krepijo pomisleki, posebej odkar so sprva načrtovani kopenski terminal spremenili v plavajočega.

Načrt za plinski terminal na otoku Krku Foto: Vir: LNG Hrvatska
Načrt za plinski terminal na otoku Krku Foto: Vir: LNG Hrvatska

KRK > “Osnovno vprašanje za nas je, kaj bomo imeli mi od tega. Absurdno je, da ima po sedanjih podatkih Občina Omišalj petnajstkrat višje prihodke od avtokampov, kot jih bo imela od tega strateškega projekta, vrednega na stotine milijonov evrov,” je po pisanju Novega lista ogorčen Zlatko Klobas iz Občine Omišalj. Poudarja, da bi morala dobiti lokalna skupnost nekatere ugodnosti, denimo cenejši plin za gospodinjstvo ali gospodarstvo ali vlaganja v infrastrukturo. “Iz tega projekta pa vidimo samo to, da naj bi dobili deset najniže rangiranih delovnih mest, pa še ta so vprašljiva,” našteva Klobas.

Nastaja nova študija vplivov na okolje

Občina Omišalj je podpirala gradnjo kopenskega terminala za utekočinjeni zemeljski plin, zdaj pa so projekt spremenili v plavajoči morski terminal. Prav zaradi te spremembe zdaj nastaja nova študija o vplivu na morsko okolje. Za prebivalce in okoljevarstvenike je zdaj še bolj pomembno vprašanje izpustov klora, s katerim čistijo plavajoči terminal pred obraščanjem z morskimi organizmi, v morje, pa tudi uporaba morske vode za uplinjanje utekočinjenega zemeljskega plina.

Poziv k zavezujočim ponudbam še ta mesec

Na mednarodni razpis za sodelovanje pri postavitvi plavajočega plinskega terminala in drugih infrastrukturnih objektov v Omišlju je prispelo 27 prijav, je sporočila družba LNG Hrvatska. Od tega je bilo 13 prijav za dobavo terminala, ostale pa so se nanašale na objekte, ki bodo del podporne infrastrukture. V podjetju bodo interesente predvidoma do konca meseca pozvali k oddaji zavezujočih ponudb. Pričakujejo, da bodo pogodbe z izbranimi dobavitelji podpisali v začetku prihodnjega leta.

Prvi plin iz plavajočega terminala naj bi pritekel najkasneje v začetku leta 2020, saj mora biti v skladu s pogoji sofinanciranja EU terminal narejen do konca leta 2019. V Bruslju so za hrvaški plavajoči plinski terminal odobrili 102 milijona evrov, po izvedbi razpisa pa bo znana tudi vrednost celotnega projekta.

Medtem se nadaljuje postopek za zakup zmogljivosti terminala. V LNG Hrvatska poudarjajo, da je to bistveno. “Zakupljenih moramo imeti najmanj 2,3 milijarde kubičnih metrov plina na leto, in to za deset let. Brez tega ne bo projekta,” so za reški Novi list poudarili v LNG Hrvatska. Trdijo, da je za zdaj zanimanja za štirikrat večje količine.

KG


Najbolj brano