• Slovensko-italijanska meja je edina v Evropi, ki je ne prečka 
nobena železniška potniška povezava. Kako bi to spremenili, 
sta se ob robu srečanja včeraj pogovarjali evropska komisarka za promet Violeta Bulc in predsednica Furlanije 
Julijske krajine Debora Serracchiani.
    Slovensko-italijanska meja je edina v Evropi, ki je ne prečka nobena železniška potniška povezava. Kako bi to spremenili, sta se ob robu srečanja včeraj pogovarjali evropska komisarka za promet Violeta Bulc in predsednica Furlanije Julijske krajine Debora Serracchiani.

Ob robu vrha tudi o železnici med Slovenijo in Italijo

četrtek, 13. julij 2017, 10:05

V Trstu je včeraj potekal vrh o Zahodnem Balkanu v okviru berlinskega procesa, ki so se ga udeležili visoki predstavniki šestih zahodnobalkanskih držav in šestih članic EU, med njimi nemška kanclerka Angela Merkel in francoski predsednik Emmanuel Macron.

TRST > Berlinski proces združuje šest zahodnobalkanskih držav - Albanijo, BiH, Makedonijo, Srbijo, Črno goro in Kosovo - ter šest članic EU - Nemčijo, Francijo, Italijo, Avstrijo, Hrvaško in Slovenijo.

Poleg voditeljev zahodnobalkanske šesterice in šestih članic EU so se vrha udeležili tudi visoka zunanjepolitična predstavnica unije Federica Mogherini, komisar za širitvena pogajanja Johannes Hahn in komisarka za promet Violeta Bulc.

Že zjutraj se je evropska komisarka za mobilnost in promet Violeta Bulc na sedežu deželne vlade ob robu vrha srečala s predsednico Furlanije-Julijske krajine Deboro Serracchiani. Glavna tema pogovora je bila železniška potniška povezava med Italijo in Slovenijo. Bulčeva je pozitivno ocenila prizadevanja FJK za ponovno vzpostavitev povezave med Ljubljano in Benetkami z vmesnim postankom v Trstom. O železniških povezavah med Italijo in Slovenijo, ki jih dejansko ni, je komisarka odgovarjala predsinočnjim na srečanju na trgu med Gorico in Novo Gorico.

“Italija in Slovenija odlično sodelujeta in menim, da bi lahko že v letu ali največ dveh imeli potniško povezavo med Benetkami in Ljubljano”. To je tudi cilj projekta Crossmoby, ki ga je Furlanija Julijska krajina predlagala prav z namenom, da se odpravi velika hiba na slovensko-italijanski meji. “To je edina meja v Evropi, ki je ne prečka noben potniški vlak,” je spomnila Serracchianijeva.

“Današnje srečanje je bilo izjemo pozitivno in konstruktivno,” je v pogovoru za tiskovno agencijo deželne vlade ARC ocenila Bulčeva, ki je dejala, da so bila tema pogovorov tudi pristanišča na severnem Jadranu. Evropska komisarka je Serracchianijevi ponovila stališče komisije, da je treba razmišljati globalno, pri čemer ni pomembno tekmovanje, kdo bo ustvaril več prometa, ampak predvsem, kako bo srednje Evropa imela hitro povezavo z Jadranskim morjem. Koper, Trst ali Reka so pri tem partnerji pri zasledovanju istega cilja.

NR


Povej naprej: