Velike potniške ladje končno pregnali izpred Trga sv. Marka

Velike ladje za križarjenja v Benetkah ne bodo več smele pluti v kanalu Giudecca mimo Trga sv. Marka. Ukrep bo veljal za križarke z nosilnostjo nad 55.000 ton, veljati bo začel čez tri ali štiri leta. Bodo Benetke brez plovbe mimo slavnega trga za ladjarje še vedno tako atraktivne? Zagotovo, se strinja vodja potniškega terminala v Luki Koper Bojan Babič.

Ladje za križarjenje se bodo vrnile v Beneški zaliv, a bodo 
ostale daleč stran od znamenitega Trga svetega Marka. Foto: Daniel Novakovic
Ladje za križarjenje se bodo vrnile v Beneški zaliv, a bodo ostale daleč stran od znamenitega Trga svetega Marka. Foto: Daniel Novakovic

BENETKE, KOPER> Največje potniške ladje bodo po novem morale pristajati v oddaljenem tovornem pristanišču Marghera, kjer bodo uredili nov potniški terminal, do tja pa bodo plule po kanalu Malamocco.

S tem ukrepom so italijanske oblasti po več kot petih letih polemik končno odločile, da je treba občutljivo mesto na kolih zaščititi.

Minister za promet Graziano Delrio ocenjuje, da ukrep ne bo vplival na promet potniških ladij. Nekateri ladjarji, ki imajo na programu križarjenja Benetke, se ustavijo tudi v Kopru. Vodja potniškega terminala v Luki Koper Bojan Babič pravi, da ga ne skrbi, da bi zaradi nov ukrep v Benetkah vplival na odločitev ladjarjev za severni Jadran. “S stališča Kopra je ta prepoved nepomembna. Benetke so tako zanimiv cilj, da ga bodo velike potniške ladje še vedno obiskovale, tudi če ne bodo več plule po kanalu Giudecca mimo Trga sv. Marka do potniškega terminala, ampak v tovorno pristanišče Marghera. Potniške ladje bodo še vedno v severnem Jadranu,” je prepričan Babič.

V Benetkah so prve omejitve glede plovbe ladij za križarjenjem mimo znamenitega Trga sv. Marka sprejeli po nesreči Coste Concordie pred otočkom Giglio leta 2012. Sčasoma so prepovedali plovbo po kanalu Giudecca za ladje z nosilnostjo nad 96.000 ton. Po novem pa bo ta omejitev veljala za ladje z nosilnostjo 55.000 ton.

Srednje velike ladje za križarjenje z nosilnostjo od 55.000 do 96.000 ton (ki jih je na potniškem pomorskem tržišču manj) se bodo sicer iz pristanišča Marghera lahko približale tudi sedanjemu potniškemu terminalu v Benetkah po kanalu Vittorio Emanuelle. Potniki na ladjah, manjših od 55.000 ton nosilnosti, pa bodo med plovbo na potniški terminal še naprej lahko občudovali Trg sv. Marka, saj bo za te ladje plovba po kanalu Giudecca dovoljena. Beneški župan Luigi Brugnaro je pozdravil odločitev vlade in poudaril pomen ladij za križarjenje za gospodarstvo mesta. KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano