Zmaga tako glasbe kakor predstave

Še preden se docela razplamtijo polemike, ali je zmagovalna evrovizijska popevka Heroes švedskega predstavnika Månsa Zelmerlöwa resnično preveč navdiha črpala iz skladbe Lovers of the Sun Davida Guette, velja poudariti, da je uvrstitev slovenskega dua Maraaya na 14. mesto solidna. In realna.

Zmagovalna  Heroes Šveda Månsa Zelmerlöwa je osvojila tako ušesa kakor oči. Foto: Elena Volotova - Ebu
Zmagovalna Heroes Šveda Månsa Zelmerlöwa je osvojila tako ušesa kakor oči. Foto: Elena Volotova - Ebu

DUNAJ >Z letošnjim jubilejnim, že 60. izborom Pesmi evrovizije se je popevka vpisala v Guinessovo knjigo rekordov kot najtrdoživejši mednarodni glasbeni festival, a trdožive so vsako leto tudi polemike. Pri nas, denimo, se čisto vsako leto sprašujemo, zakaj nam je tega treba. Za zmago zlasti na račun mednarodne politične nerelevantnosti in očitno ne ravno najbolj bleščečih odnosov s sosedi, ki nam ne namenjajo najvišjih točk, kar je pri mnogih drugih državah samoumevno, nimamo možnosti. Pa čeprav smo letos na festival poslali skladbo, ki ji težko karkoli očitamo - no, razen ne ravno izvirnega besedila, kakršnih pa je bilo vnovič nič koliko, z vrhuncem klišejev, zbranih v besedilu tretje uvrščene skladbe italijanskega kvazi opernega tria Il volo.

Skladba Here for you dua Maraaya (kot velika večina držav, letos celo Srbija, se je tudi naša odločila za povsem angleško besedilo) je sodila v skupino sodobnih, radijem prijaznih popevk, kakršne so predstavile še denimo Izrael, gostja Avstralija, Belgija in nenazadnje zmagovalni izraelski predstavnik Måns Zelmerlöw. Plesna skladba Heroes, ki plava v novodobni reki plesne elektronike v slogu producentov Davida Guette, Avicii in podobnih plesnih fenomenov, je ena tistih, ki s svojo spevnostjo to poletje utegne prevzeti mednarodne radijske postaje in nadaljevati svojo pot tudi onkraj tekmovanja, kar za zmagovalo skladbo ni vselej pravilo. Pri njegovi zmagi pa velja omeniti vsaj še dve dejstvi - švedski nastop je bil z izjemno inventivno uporabo tehnoloških zmožnosti dunajskega odra in domiselno animacijo eden najmarkantnejših (Slovenija je ta vidik povsem zanemarila, kar gre najbrž pripisati tudi finančnim omejitvam), nezanemarljivo pa je tudi besedilo, vzpodbudna himna generacije, ki je herojska že zato, ker si v tem svetu upa živeti.

A kljub temu drugo mesto ruske “protivojne” A million voices in tretje mesto pocukrane italijanske Grande amore dokazujeta, da ni še konec tradicionalnih evrovizijskih popevk, ki svoje življenje živijo zgolj za večer ali dva. Kajpada evrovizijska.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano