Za pozitiven odnos do književnosti

Na pobudo Društva slovenskih pisateljev je aktiv slovenistov na Gimnaziji Koper pred dnevi pripravil srečanje z Aljažem Krivcem, dobitnikom letošnje Stritarjeve nagrade za mlade in obetavne kritike.

 Aljaž Krivec, letošnji Stritarjev nagrajenec, je  obiskal dijake 
Gimnazije Koper.
Aljaž Krivec, letošnji Stritarjev nagrajenec, je obiskal dijake Gimnazije Koper.  

KOPER > > Aljaž Krivec se je izčrpno razgovoril ob moderatorki Žaklini Stanić, dijakinji 3. letnika in članici literarnega krožka, ter ob vprašanjih dijakov 3. in 4. letnika, ki so po začetnem ogrevanju kar deževala. Pogovor je dopolnjevala tudi njegova spremljevalka Anja Radaljac, književnica, kritičarka in esejistka. Nad marsikaterim odgovorom so bili dijaki začudeni, tako nad izjavami, da se je za književnost ogrel že v osnovni šoli, celo ob domačem branju, da ga je v srednji šoli očaral tudi Ivan Cankar, da je njegov najljubši roman Gargantua in Pantagruel, da ga je najbolj spremenil Franz Kafka, od slovenskih poetov pa da sta nanj pomembno vplivala Dane Zajc in Tomaž Šalamun. Povedal je še, da je nabor slovenskih besedil v srednješolskih berilih slab, tujih pa veliko boljši, a da manjka sodobna klasika, da v nekaterih svojih kritikah posnema slog knjige, o kateri piše, da kritike prebira le deset odstotkov ljudi in da morda še na te zapisi o knjigah ne vplivajo, da pa imajo kritike velik vpliv na financiranje knjig, da v Hollywoodu snemajo Alamuta, da mladi kritiki praviloma nehajo pisati, ko dobijo Stritarjevo nagrado ...

Med uro in pol dolgim pogovorom, ki so ga nagradili z bučnim aplavzom, so dijaki poglobili znanje iz književnosti in pridobili avtentične informacije “iz prve roke”.

Izkušnjo je povzel tudi Aljaž Krivec: “Naj se zahvalim za topel sprejem in še enkrat izrazim veselje, saj je bil pogovor res zelo prijeten. Podpiram vaše delo in srčno želim, da na dolgi rok prispeva k temu, da bodo dijakinje in dijaki izražale oziroma izražali pozitiven odnos do literature in umetnosti, s tem pa tudi reflektiran odnos do lastnega okolja in širše družbe.”

NR


Najbolj brano