Vsak biser ima svoj sijaj

Z zgoščenko, ki jo je preprosto naslovila Barok in je glasbeni sprehod med virtuozi tedanjega časa, mlada čembalistka Eva Dolinšek iz Orehovelj predstavlja bogat, tehnično in interpretativno zahteven, repertoar solističnih in komornih del.

Eva Dolinšek je  svojo zgoščenko preprosto naslovila Barok. Foto: Alenka Ožbot
Eva Dolinšek je svojo zgoščenko preprosto naslovila Barok. Foto: Alenka Ožbot

MIREN > “Glasba, ki jo poustvarjam, je v času baroka doživljala svoj vrhunec in predstavlja zlato dobo čembala. Izraz 'barroco' izhaja iz portugalske besede, ki so jo uporabljali draguljarji v 16. stoletju. Pomeni 'biser nepravilnih oblik' - to je ena izmed najlepših stvaritev narave. Takšni biseri so na zgoščenki nanizane skladbe, saj je vsaka drugačna, vsaka ima svoj sijaj. V njih so ujeti trenutki iz obdobja študija, v katerem se je oblikoval in še naprej dozoreva moj umetniški značaj,” pravi magistrica, akademska glasbenica - čembalistka Eva Dolinšek.

Ko je leta 2010 začela študij čembala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, si ni predstavljala, da se ji bo prav s tem inštrumentom odprl tako širok svet glasbenega ustvarjanja. Želja po izdaji prve zgoščenke je dozorela ob koncu študija, ko je hkrati stopila na pot samostojne umetnice. K projektu je povabila študijske kolege, kitarista Marka Smiljanića, violinista Nejca Avbelja in Uroša Bičanina, violinistko Špelo Pirnat, violončelistko Katarino Kozjek in kontrabasista Miho Firšta.

Zgoščenko je pred dnevi z gosti predstavila na Mirenskem gradu, muzikologinja in pianistka Ingrid Mačus pa se je z Dolinškovo pogovarjala o nastanku projekta. “Idejo za zgoščenko sem dobila že v času študija, dozorela pa je lansko leto, ko sem se začela konkretno pogovarjati s snemalcem Aleksandrom Govekarjem in producentom Danielom Svenškom. Prvi snemalni termin smo imeli lanskega novembra, ko sem posnela solističen repertoar v dvorani frančiškanskega samostana Kostanjevica nad Novo Gorico, marca letos smo z godalci snemali v vili Vipolže, s kitaristom pa sem konec aprila snemala v cerkvi na Mirenskem gradu. Snemanje smo zaključili julija v koprski cerkvi sv. Nikolaja, kjer smo posneli še ostali del solističnega repertoarja,” pojasni 24-letna čembalistka.

Zunanjo podobo je oblikoval arhitekt Peter Prinčič, z zgoščenko pa je Eva želela zaobjeti del svojega študijskega programa. “Zdelo se mi je škoda, da ga ne bi zabeležila, ker sem ga vedno lepo predstavila na vseh koncertih. Zame je bil to velik projekt, pri katerem sem se preizkusila tudi v komunikaciji, organizaciji, kar sodi k takemu velikemu projektu,” poudarja.

Čembalo je inštrument, ki pripada evropski glasbeni kulturi od 16. do 18. stoletja in zanj so pisali vsi pomembni skladatelji. “Sem magistrantka prve generacije čembalistov v Sloveniji. Katedro za staro glasbo so ustanovili pred osmimi leti, zato tudi čembalo v Sloveniji pridobiva na prepoznavnosti, za razliko od tujine, kjer je že dalj časa uveljavljen kot solističen inštrument,” poudarja Dolinškova, ki se je z inštrumentom srečala po spletu okoliščin. Ob koncu gimnazije se je pripravljala na sprejemne izpite za klavir na akademiji, ker pa ni bila sprejeta, se je vpisala na študij čembala. “Hvaležna sem, da se mi je to zgodilo, saj se mi je odprl popolnoma nov svet, kateremu v celoti pripadam. Začeti sem morala od začetka, spremenila sem tehniko igranja. Čembalo je zelo natančen inštrument, s trzajočo mehaniko, za katerega velja posebna estetika igranja,” razlaga mlada glasbenica, ki je umetniška vodja baročnega komornega sestava Musica Nucis.

ALENKA OŽBOT


Najbolj brano