Vrhunska ponudba, že, vendar za koga?

Tango festival Idrija je ohranil svoje ime, čeprav je organizator, Društvo glasbenikov in ljubiteljev glasbe, tokrat postregel s programom različnih glasbenih zvrsti. Jagodni izbor flamenka, fada, slovenske uglasbene poezije in tanga v prepletu s klasiko je navdušil resda maloštevilno, a očitno poznavalsko občinstvo.

Ansambel Contemporanea 21 je poskrbel za  vrhunski preplet 
glasbenih pogledov na Vivaldija in Piazzollo.  Foto: Saša Dragoš
Ansambel Contemporanea 21 je poskrbel za vrhunski preplet glasbenih pogledov na Vivaldija in Piazzollo.  Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Tango festival je v petek znova postregel z vrhunskim glasbenim programom, kot običajno pa je pritegnil malo številno publiko.

“S tem ni nič narobe. Program je izbran za intimno glasbeno uživanje publike, ki jo sedaj že poznamo. Če bo le vztrajala, bomo s festivalom vztrajali tudi mi,” je odločen prvi organizator Boštjan Peternel, tokrat tudi avtor spremljajoče fotografske razstave s prejšnjih festivalov.

Klasika s tangom, prej pa flamenko

Oder so najprej zasedli stari znanci festivala: kitarist Vito Marenče, pevka Vesna Zornik ter plesalka in avtorica gledališko-glasbene predstave o flamenku Anatomija srečanjaAna Pandur. Tenkočutno, a temperamentno srečanje s flamenkom, z njegovo največjo plesalko Carmen Amayo v ogledalu Pandurjeve in s poezijo ameriške pesnice Sylvie Plath v interpretaciji Zornikove, je občinstvo zazibalo v globoko doživetje. “Videti to je nekaj posebnega. Vrhunski preplet glasbe, dovršenosti plesnih gibov in izjemen glas Zornikove me bodo še nekaj časa bogatili,” je po predstavi povedala stalna in najstarejša obiskovalka festivalov Radica Pahor.

Sredi naslednjega koncerta ji je violinist Zdravko Pleše, vodja Ensemblea Contemporanea 21, poklonil rože, ki zacvetijo s pomladjo. Izvedli so Vivaldijeve Štiri letne čase, prepletene z Letnimi časiAstorja Piazzolle, ki ga je 200 let po Vivaldiju navdahnil tale, na svetu največkrat izvajani koncert. Pleše je igro uvajal z značilnostmi vsakega letnega časa.

Očarano občinstvo je izvedbo, ki sta jo ob Plešetu soustvarjala še Snježana Pleše Žagar na klaviaturah in Mauro Šestan na violončelu, nagradila z zelo dolgim aplavzom. Pahorjeva, tudi ljudska pesnica, je dodala: “Pridite še kdaj in nas odpeljite v svoj glasbeni raj.”

Idrijčani ne vedo, kaj zamujajo

Navdušenje sta delila tudi glasbenika - in oba tudi arhitekta - Cveto Koder in Miro Božič. Povprašali smo ju, zakaj festival med Idrijčani nima odmeva. “Tega si ni mogoče razložiti. Program je vrhunski, izvedba tudi. Morda Idrijčanom ni všeč organizator, a tu grešijo. Peternelu iz leta v leto uspe odličen izbor izvajalcev,” je dejal Koder, Božič pa je soglašal.

“Hvala, ker lahko nastopava pred vami, na tem prelepem prizorišču gradu. Na takem že dolgo nisem imel časti igrati,” se je publiki in Peternelu zahvalil vsestranski glasbenik, kitarist Teo Collori. Skupaj z odličnim pevcem Metodom Bankom sta doživeto in blagodejno izvajala avtorsko uglasbeno poezijo novejših slovenskih avtorjev. Ob izteku večera se jima pridružil še portugalski pevec tamkajšnjega značilnega ljudskega fada Rui Pedro Oliveira.

Prelepemu zaključku koncerta v sobotnem jutru gre očitati samo, da je bil prepozen. Peternela smo zato vprašali, zakaj festivala ne vrne v nekdaj običajna dva dneva. “Veste, da si to zelo želimo. Letos smo sicer ostali brez sponzorstva ministrstva za kulturo, a smo pridobili nadomestne podpornike. Upravičeno pa se bojimo, da bi se ob dveh dnevih občinstvo prepolovilo. Nujno bi potrebovali večji odziv Idrijčanov,” je povedal, a obljubil, da bo razmislil o dvodnevni različici festivala.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano