Vedno s pogledom naprej

21-letni saksofonist Martin Skubin potuje k višjim ciljem z značilno briško trmo, delavnostjo in vztrajnostjo. Čeprav na prvi pogled zelo skromen in redkobeseden, navduši s svojo predanostjo glasbi, angažiranostjo, motivacijo, priseganjem na lepo melodijo, dober ritem, čudovito harmonijo in občasnimi “sprehodi” na področji kompozicije in aranžiranja.

Martin Skubin Foto: Osebni Arhiv
Martin Skubin Foto: Osebni Arhiv

DOBROVO > “V naravi ni najti nič lepšega in popolnejšega od glasbe. Ona usmerja človeka v globino njegove duše.” To znano misel Marija Kogoja mi je ob srečanju citiral Martin Skubin, ki ga je že pri petih letih očaral saksofon tako z zvenom kot s podobo. A na dotik s tem bleščečim inštrumentom je moral počakati do desetega leta, ko mu je razkošje njegovega zvoka najprej odstiral profesor Silvio Brosche v Glasbeni šoli Pro Musica na Dobrovem. V tej zasebni šoli je pri Radovanu Kokošarju dobil tudi prve osnove glasbene teorije in najprej obiskoval lekcije kljunaste flavte.

Poletne šole in srečanja saksofonistov v Novi Gorici so mlademu Martinu dokončno utrdile odločitev za študij glasbe na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kjer je v razredu profesorja Leva Pupisa okusil radost najvišje osvojenih nagrad na tekmovanjih. Pred tremi leti ga je v razred na Akademiji za glasbo sprejel profesor Matjaž Drevenšek, ki je s svojimi več kot dvajsetletnimi bogatimi pedagoškimi izkušnjami še dodatno vplival na razvoj nadarjenega briškega glasbenika. Med prejetimi nagradami Martin najraje izpostavi prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Davorin Jenko v Beogradu leta 2011 in slovenski izbor za tekmovanje Evrovizijski mladi glasbeniki, na katerem je kot eden od finalistov zaigral s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. “Tekmovanja so dobra izkušnja, motivacija za intenzivno vadbo, da maksimalno izpiliš program. So lahko tudi velika odskočna deska za vrhunske glasbenike,” pravi Martin, ki se jasno zaveda, da so morebiti bolj kot tekmovanja pomembnejša dodatna izpopolnjevanja.

Nova obzorja in načine izvajanja so mu tako odkrivali Jean Yves Fourmeau, Daniel Gauthier, Claude Delangle, Dragan Sremec, Eugene Rousseau, Miha Rogina, priznani domači in tuji profesorji, ki so mu hkrati krepili tudi zavedanje o pomembnosti komornega muziciranja. Martin si je največ tovrstnih izkušenj pridobil v kvartetu saksofonov Quartessel na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, trenutno pa igra v ansamblu saksofonov Akademije za glasbo. Njegov “izbranec” je sopran saksofon in raje izvaja skladbe starejših obdobij kot sodobne, z velikim navdušenjem se poglablja v dela Mozarta, Beethovna, Bacha ali Čajkovskega, čeprav se kot večina saksofonistov rad preizkuša tudi v različnih glasbenih žanrih.

Z velikim izzivom je septembra 2011 sprejel povabilo za dirigenta Mladinskega pihalnega orkestra Brda in tudi tako se briški saksofonist čedalje bolj približuje uresničitvi svojih otroških sanj: postati profesor saksofona.

Rubriko Primorski glasbeni talenti pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper. V njej namenjamo prostor mladim primorskim glasbenikom, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in pri svojem delu dosegajo vidne uspehe doma in v tujini. V oddaji Glasbeni abonma, ki bo na sporedu Radia Koper drevi ob 20. uri, bodo tokrat gostili saksofonista Martina Skubina, ki se bo predstavil solistično in v različnih zasedbah s posnetki koncertov iz Sežane in Ljubljane.

A ko se sprehaja v naravi, dobi navdih tudi za svoje skladbe in aranžmaje. Slednje danes počne zgolj iz veselja, v prihodnje pa bo morebiti vpisal tudi študij kompozicije.

TATJANA GREGORIČ, Radio Koper


Najbolj brano