Večerja, ki stoji in pade z igralci

Švicarski dramatik italijanskega rodu Marc Camoletti (1923-2003) je uspešnico, v izvirniku naslovljeno Pižama za šest, napisal leta 1987. Od takrat je v različnih priredbah in pod različnimi naslovi stalna gostja odrov po vsem svetu. V Sloveniji jo najbolje poznamo pod naslovom Pridi gola na večerjo, jutri pa bo v Gledališču Koper v režiji Sama M. Strelca zaživela kot (Totalno) katastrofalna večerja.

Bulvarka (Totalno) katastrofalna večerja bo na odru Gledališča Koper premierno zaživela jutri.  

 Foto: Jaka Varmuž
Bulvarka (Totalno) katastrofalna večerja bo na odru Gledališča Koper premierno zaživela jutri.  Foto: Jaka Varmuž

KOPER > Koprska uprizoritev Camolettijeve bulvarke v prevodu Darka Čudna temelji na priredbi Michaela Niarvanija Das (perfekt) desaster Dinner. Zgodba je preprosta: Dare Sršen (Aleš Valič) precej mlajši ljubici Suzani (Anja Drnovšek) obljubi, da ji bo za rojstni dan pripravil nepozabno večerjo. Za alibi povabi še svojega prijatelja in poročno pričo Roberta Zajca (Igor Štamulak), tam pa se znajdeta tudi kuharica (Vanja Korenč), ki jo najame Dare, in njen fant Jurček (Gorazd Žilavec). Daretovi obeti o večeru, polnem presenečenj, se uresničijo, a ne tako, kakor si je želel: na vikend namreč nepričakovano pride tudi njegova žena Jolanda (Mojca Partljič), ki ljubimka z Robertom. In zapleti se začnejo vrstiti ...

Samo M. Strelec tokrat z Gledališčem Koper sodeluje drugič. Pred sedmimi leti je na koprski oder postavil komedijo Poslednji terminaltor. Camolettijeva situacijska komedija ga je mikala že dolgo: “Ta komad mi je zanimiv, ker je pravzaprav - en ništrc. Nekdo bi rad skočil čez plot, in to je vse. In tako se igra - laž na laž - vrti.” Posebnost Camolettijeve igre je, da nima dramaturškega vrhunca; prizori se nizajo iz zapleta v zaplet. Strelec jo opiše kot “komad, ki je zgrajen izjemno natančno, kot partitura. Če zgrešiš eno noto, se lahko vse podre. V tehničnem smislu ne dopušča nobene napake. Zato stoji in pade z igralci. In res sem vesel, da sem Camolettijev tekst lahko delal z igralci, ki so bistri, hitri in imajo v sebi veliko esprija.”

Totalno katastrofalna zakonodaja

Ustvarjalci nove premere v Gledališču Koper se morajo po sili razmer ukvarjati tudi z novim, ostrejšim Zakonom o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov. V veljavo je stopil minulo soboto in med drugim v predstavah prepoveduje uporabo cigaret - tudi neprižganih ter pip in cigar. Predvideva, da bi tovrstni rekviziti lahko kvarno vplivali na mladino. Direktorica Gledališča Koper Katja Pegan se je, kot je povedala na novinarski konferenci, zavestno odločila, da bodo, čeprav tvegajo kazen v višini 33.000 evrov, zakon kršili: “Iz predstave smo umaknili vse tobačne nadomestke. A tekst je napisan tako, da se zeliščnemu zvitku - v njem ni ne tobaka ne marihuane - nismo mogli odpovedati. Brez tega predstave ne moremo izvesti.” Prejšnji zakon je na gledaliških odrih dovoljeval uporabo posebnih cigaretnih nadomestkov, novi pa jih prepoveduje. Posledice gledališčniki že občutijo: v nekaterih gledališčih so s programa že umaknili predstave, v katerih uporabljajo nadomestke cigaret. Opozarjajo, da gre za poseganje v ustavno pravico do umetniškega ustvarjanja. Če hočejo spoštovati zakon, ne morejo uprizarjati cele vrste dramskih tekstov. Kolegij gledaliških direktorjev in sindikat Glosa sta na vse to že pred dobrim letom začela opozarjati ministrstvo za zdravje, a pisci novega zakona pripomb niso upoštevali.

Med njimi je bila za režiserja največje presenečenje in odkritje mlada koprska igralka Vanja Korenč. Kot je povedala, zanjo vsaka predstava, ne glede na to, ali je mladinska, otroška ali odrasla, pomeni dragoceno izkušnjo: “Tokratno sem vzela kot super priložnost za učenje, za spoznavanje sebe v igralskem smislu in kot priložnost, pri kateri sem se od ostalih kolegov in režiserja res veliko naučila.”

Komedija (Totalno) katastrofalna večerja je Alešu Valiču ponudila priložnost, da se prvič v dolgoletni igralski karieri preizkusi v pravi bulvarki. Ko je prebral besedilo, se je nasmejal do solz: “Ne razlikujem med nivoji gledaliških tekstov, saj je treba vsakega narediti tako, da je predstava polna in zanimiva. In za to pravzaprav gre, da na odru narediš človeka, ki je zanimiv tudi za druge, ne samo zate. Prvič v življenju igram pravo bulvarko. In moram povedati, da se je zelo težko prikopati do tega, da si do konca preprost, da tisto, kar na odru rečeš, pomeni samo to in popolnoma nič drugega.”

Dramaturg predstave je Miha L. Trefalt, scenografijo sta pripravila režiser in Milan Percan, kostumi so delo Tanje Radišić, lektorica je Laura Brataševec, oblikovalec luči Jaka Varmuž, za masko je poskrbel Matej Pajntar, asistentka režiserja pa je Renata Vidič.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano