Tartini tokrat brez mojstrove violine

V cerkvi Sv. Jurija v Piranu je v četrtek izzvenel otvoritveni koncert šestnajstega Tartini festivala. Oblikoval ga je festivalski ansambel Il terzo suono, tokrat znatno okrepljen s pihalnimi instrumenti, ki so pod umetniškim vodstvom slavnega italijanskega fagotista in izjemnega poznavalca baročne glasbe Sergia Azzolinija z izborom programa prijetno osvežili letošnji festival.

 Foto: Nada Žgank
Foto: Nada Žgank

PIRAN > Tartinijevo Simfonijo v G-duru so tokrat obkrožale skladbe Vivaldija in dveh Tartinijevih sodobnikov iz praškega obdobja, Johanna Friedricha Fascha in Antona Reichenauerja. V njunih partiturah sta poleg Azzolinijevega fagota izstopali tudi oboa Giovannija de Angelija, nekdaj prvega oboista ansambla I solisti Veneti, in baročna flavta “traverso” Jasne Nadles, ki pa zaradi nežnega zvena in specifične lege v nekaterih skladbah ni prišla povsem do izraza. Za bleščeče violinske sole je poskrbel izvrstni Stanko Madić, sicer koncertni mojster operne hiše v Nürenbergu, ki pa tokrat zaradi tehničnih težav (zmanjkalo je časa za zamenjavo strun) ni zaigral na Tartinijevo violino. V godalni sekciji sta mu stala ob strani violinistka Nanni Malm in violist Marko Milenković, solist Stuttgartskega komornega orkestra. Basso continuo pa so poleg Azzolinija popestrili še Ivano Zanenghi, znan tudi kot ustanovitelj Beneškega baročnega orkestra ter občasni član ansambla I solisti Veneti, s teorbo, violončelist Milan Vrsajkov in kontrabasist Vilmos Buza. Azzolini in Vrsajkov pa sta se v Vivaldijevem izredno zanimivem koncertu za violončelo in fagot, ki velja za pravo rariteto v opusu tega skladatelja, izkazala tudi kot odlična solista.

Z originalnimi instrumenti, avtentičnimi in prefinjenimi izvedbami so člani ansambla navdušili številčno občinstvo, med katerim nista manjkala niti piranski župan Peter Bossman in podžupan Bruno Fonda, ki je festivalu namenil tudi nekaj navdahnjenih uvodnih besed. Zato je bila umetniška vodja festivala Jasna Nadles po koncertu upravičeno zadovoljna: “Mislim, da je koncert odlično izzvenel, dvorana (oziroma cerkev) je bila polna, kar nam je vedno motiv za nadaljevanje dela. Ponosni smo na to, da smo igrali na originalnih baročnih instrumentih, z uglasitvijo 415 (Hz), in pa na to, da imamo v svojih vrstah res vrhunske glasbenike. Vse to kaže, da se tako festival kot tudi ansambel iz leta v leto bolj razvijata.”

Hvaležna je bila piranski Skupnosti Italijanov, ki jim je za vaje odstopila prostore v Tartinijevi hiši, ob čemer je Sergio Azzolini dodal da je več kot počaščen: “Mislim, da kamen nosi s sabo vse spomine na preteklost … Zato je ta hiša res čarobna!” Stanko Madić pa je izrazil skrb za Tartinijevo violino, saj meni, da država namenja premalo sredstev za vzdrževanje: “Ta violina ne pripada samo Piranu in Sloveniji, temveč vsem violinistom tega sveta, ki s ponosom igrajo Tartinijevo glasbo.”

Zato lahko le upamo, da jih bo Tartini festival še veliko let vabil v Piran, saj je še vedno edini festival, ki je po svoji programski usmeritvi in kakovosti vreden imena najslavnejšega Pirančana, velikega Mojstra narodov.

LEA HEDŽET,

Radio Koper


Najbolj brano