Simfonično in mogočno

Glasbeno društvo Obalni komorni orkester je svoj tradicionalni novoletni koncert pripravilo v veličastni simfonični zasedbi pod taktirko Patrika Grebla in s tremi odličnimi solistkami. Koprska dvorana sv. Frančiška Asiškega je bila premajhna za vse, ki so želeli prisluhniti koncertu.

Obalni komorni orkester s solistkami je s svojim koncertom 
do zadnjega kotička napolnil dvorano sv. Frančiška.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Obalni komorni orkester s solistkami je s svojim koncertom do zadnjega kotička napolnil dvorano sv. Frančiška.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Nazadnje smo Obalni komorni orkester slišali novembra, ko je pripravil koncert v spomin na uglednega violista Mileta Kosija, kratek čas tudi člana koprskega orkestra. Zaradi priprave povsem drugačnega programa so se glasbeniki odločili pomakniti datum novoletnega koncerta v januar. Minulo nedeljo so tako privabili izjemno število poslušalcev, med katerimi so mnogi morali spremljati koncert stoje.

V osnovi godalni ansambel se je razširil v mogočni simfonični sestav ob pomoči učiteljskega zbora ter izbrancev koprske glasbene šole in umetniške gimnazije. Obalni simfonični orkester je nastopil pod taktirko Patrika Grebla in s koncertnim mojstrom Primožem Novšakom. Po uvodnem fanfarnem Slovanskem plesu št. 8 op. 46Antonina Dvoržaka se je prikupen program nadaljeval s suito HrestačPetra Iljiča Čajkovskega. Delo je nemajhen interpretativni zalogaj, ki izkorišča barvne možnosti kombinacij glasbil in zahteva širok spekter izraznosti kot tudi raznoliko ritmiko pri raznovrstnih plesih. Po nekaj manjših intonančnih in ritmičnih težavah v Uverturi Hrestača so glasbeniki pokazali dobro pripravljenost in dinamično ter usklajeno sodelovanje med sekcijami. Še posebno velja pohvaliti pihalce in trobilce. Za popolnejši zvočni rezultat smo ponekod pogrešali več elegance pri godalcih, ki pa so odlično prepletali pasaže ter suvereno naostrili pizzicate.

Orkester nas je z Maršem, Plesom sladkorne vile, Ruskim, Arabskim in Kitajskim plesom, Plesom piščali in končnim Cvetličnim valčkom prepričljivo in prijetno zazibal v pravljično okolje tega znanega baleta. Sledila je virtuozna Carmen fantazijaPabla de Sarasateja na poznane melodije Bizetove opere Carmen. V vlogi solistke violinistke je nastopila mlada Ana Dolžan, ki je navdušila s spretno izvedbo tehničnih vragolij kot tudi z bogato muzikalnostjo. Orkester se je izkazal kot odlična podpora pri tem in tudi naslednjih delih s solistkami. Predstavili sta se še pevki Štefica Stipančević, energična sopranistka, ki je zapela ariji O mio babbino caro iz opere Gianni SchicchiGiacoma Puccinija in ario Silvije iz opere Kneginja Čardaša Emmericha Kalmana. V znani Seguidilli iz opere Carmen pa smo slišali Jadranko Juras, v klasičnih vodah pravzaprav novo ime, ki pa že sedmo leto izpopolnjuje svoj nadebudni mezzosopranski glas in ima za seboj tudi že debut na opernem odru. Pevki sta zapeli tudi skupaj in se glasovno odlično dopolnili v znanem Cvetličnem duetu iz opere Lakmé Lea Delibesa.

Za konec je orkester postregel še simpatičnima skladbama Plešočo mačkoLeroya Andersona ter OKOračnica, ki jo je “hišni skladatelj” Gal Hartman pred petimi leti napisal prav za obalni orkester. Navdušeno občinstvo je za dodatek “priploskalo” še nepogrešljivi Radetzky marš.

HELENA FILIPČIČ GARDINA


Najbolj brano