Selfie z glasbo

Fiorella Mannoia, imetnica enega najprepoznavnejših glasov na italijanski glasbeni sceni, ki je lani dopolnila 60 let, je s turnejo ob izidu jubilejne plošče uspešnic in duetov v živo v soboto napolnila tudi tržaško gledališče Rossetti.

Fiorella Mannoia med sobotnim koncertom v teatru Rossetti Foto: Maja Pertič Gombač
Fiorella Mannoia med sobotnim koncertom v teatru Rossetti Foto: Maja Pertič Gombač

TRST > V dveh urah in pol se je ob spremljavi šestčlanskega benda sprehodila skozi bogato zgodovino osupljivega števila uspešnic, od Un bimbo sul leoneAdriana Celentana, s katero je leta 1968 prvič javno nastopila na festivalu Castrocaro, do popevk, ki so šle v zgodovino italijanske zabavne glasbe: Caffe nero bollente, Amore bello, Quello che le donne non dicono in drugih. Med njimi so bile tudi izvrstne priredbe, s katerimi se je poklonila velikanom, ki so ji stali ob stani na glasbeni poti, med drugimi Francesco De Gregori (La storia), Franco Battiato (La staggione del amore), pokojni Pino Daniele in Paolo Conte, od katerega si je poleg živahnejše različice Messico e nuvole izposodila tudi Via con me, med katero je z odra odplesala v občinstvo ter se predala poslušalkam in poslušalcem. Ti so jo objemali in se z njo fotografirali, posneli ogromno “selfijev”, ki so takoj pristali v virtualnem svetu socialnih srečevališč.

Energična in duhovita pripovedovalka uglasbenih zgodb, ki jih je občinstvo skozi ves večer navdušeno prekinjalo s spontanimi aplavzi, se je v zadnjih letih izkazala tudi kot avtorica. “Morda sem v preteklosti preveč čutila breme velikih skladb, ki sem jih prepevala, morda sem bila prepričana, da moja besedila niso dovolj dobra. Ko sem spoznala nekaj afriških glasbenikov, ki so morali zapustiti svoje domove, sem prvič začutila, da bi rada povedala njihovo zgodbo. In zgodbo o materah, ki morajo svoje otroke pustiti v svet,” je dejala glasbenica z izjemno mladostno energijo ter z glasom, ki tudi po 47 letih petja ostaja edinstveno mehak in oster hkrati. Z avtorsko skladbo In viaggio je dokazala, da ima tudi kot ustvarjalka še veliko povedati, večer pa je sklenila s poskočno Il cielo d'Irlanda domala domačina Massima Bubole, in delirijem starostno pisanega občinstva, ki je - edino pravilno! - že zdavnaj zapustilo sedišča.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano