Seks, laži in še večerja

Zakon, v katerem oba prešuštvujeta, je bržkone katastrofalen. V teatru pa je lahko tudi zagotovilo za lahkotno zabavo, kakor priča (Totalno) katastrofalna večerja, nova uprizoritev Gledališča Koper.

V koprski  (Totalno) katastrofalni večerji posebej pomembno vlogo igra scenografija.  Foto: Jaka Varmuž
V koprski (Totalno) katastrofalni večerji posebej pomembno vlogo igra scenografija.  Foto: Jaka Varmuž

KOPER > Zelo uspešen, v Ženevi rojen in v Parizu živeč dramatik italijanskega rodu Marc Camoletti (1923-2003), je leta 1985 prešuštnike in njihove bolj ali manj naključne žrtve na divji vrtiljak posedel v bulvarki Pyjama pour six (Pižama za šest), ki je v tokratnem slovenskem prevodu Darka Čudna prekrščena v (Totalno) katastrofalno večerjo.

Komedijo, polno prešuštvovanja, laži in zamenjav identitet, je na koprski oder postavil režiser Samo M. Strelec ob asistenci Renate Vidič. Dramsko predlogo je posodobil z vnašanjem sodobne mobilne tehnologije v dogajanje, ponašil pa zlasti z vpeljavo regionalno raznolike narečne govorice: štajerske, ljubljanske in primorske.

Aleš Valič in Mojca Partljič kot prepirljiva zakonca Sršen v spomin prikličeta glavni vlogi, ki sta ju pred tremi leti odigrala v Tauferjevi koprski uprizoritvi Albeejeve klasike Kdo se boji Virginie Woolf?, nič manj burne, a grenke, precej resnejše in tudi globlje drame od tokratne bulvarke. Medtem ko je bila takrat energija njunih likov usmerjena v razgaljanje in sesuvanje drugega, je zdaj v zakrivanje lastnih skrivnih poti. Tako on kakor ona namreč prešuštvujeta: on ga biksa s krepko mlajšo manekenko, ona pa z njegovim prijateljem. Ko se vsi in še kdo za povrh znajdejo v isti sobi, se začno vrstiti nesporazumi, kopičenje novih in novih laži pa botruje vse bolj vrtoglavi komediji zmešnjav, ki od igralcev terja dobro kondicijo.

V navzkrižnem ognju med zakoncema se znajde njegov prijatelj in njen ljubimec (Igor Štamulak), nove komične zaplete pa spodbudi zamenjava vlog kuharice in manekenke: prvo kot primorsko živahno, navihano in zaslužkarsko punčaro upodobi Vanja Korenč, drugo pa kot razvajeno mestno frajlo Anja Drnovšek. Posrečeno stransko vlogo doda še Gorazd Žilavec kot fant prve, mačistično napihnjen motorist Jurček.

Bulvarsko dokaj plitvo in karikirano komedijo, v kateri ne manjka niti klišejska torta, razmazana po obrazu, obogati zlasti scenografija (Samo M. Strelec, Milan Percan), ki jo režiser spretno izkoristi za jedek komentar, zlasti s presenetljivim zasukom v zaključnem nemem prizoru.

ANDRAŽ GOMBAČ


Najbolj brano