Saksofonske vaje v slogu

Pozitivna energija, navdušeno občinstvo, prve izkušnje mladih saksofonistov z improvizirano glasbo in s prvinami jazza, panoramski pregled glasbe za saksofonske zasedbe od baroka do sodobnosti, ki so ga ponudili odlični mentorji, pestrost programov različnih big bendov in orkestra saksofonov SOS in Junior ... Vse to je zaznamovalo letošnji razkošni zvočni svet novogoriške saksofoniade.

Projektu E-motion se je v Goriških brdih pridružil saksofonist 
Jure Pukl. Foto: Matej Vidmar
Projektu E-motion se je v Goriških brdih pridružil saksofonist Jure Pukl. Foto: Matej Vidmar

NOVA GORICA > Gor in dol po stopnicah je naslov skladbice, ki jo je domislil eden najmlajših udeležencev letošnjega srečanja, Jure Pahor,in jo na petkovem koncertu na Bevkovem trgu ob tehtnem sodelovanju mentorja Guillaumea Ortija in Jazzovskega saksofonskega orkestra tudi izvedel. Prav ta mali kompozicijski biserček in improvizirani glasbeni kolektiv lahko tudi najbolje predstavita bistvo atmosfere celostnega dogajanja, med katerim je Nova Gorica osem dni vibrirala v duhu emancipacije in fleksibilnosti saksofona. Karizmatični francoski mojster saksofona Jean-Denis Michat, ki je v Glasbeni šoli Nova Gorica udeležence pripravljal na zaključni koncert klasičnega saksofonskega orkestra, je ob odhodu poudaril prednosti in posebnosti našega vmesnega prostora: “Lahko vzamete najboljše, z domiselnim združevanjem resnosti severa in fantazijo juga lahko ustvarite dobro mešanico. In ta je fantastično obarvala tudi letošnje druženje.”

Tokratno druženje je, bolj kot vsa prejšnja, zvenelo v tonaliteti mikavnega prepletanja različnih žanrov in številčnosti saksofonskih zasedb (kvartetov, orkestrov, big bendov). Tridesetim mladim udeležencem iz Slovenije in predstavniku iz Hrvaške je nove, dragocene izkušnje skupne saksofonske igre nudilo šest eminentnih profesorjev in koncertantov: Michat, Orti, Saša Nestorović, Lev Pupis, Boštjan Simon in Matjaž Drevenšek. Poleg lekcij klasične glasbe so jim ponujali tudi priložnosti soočanja s prvinami jazza in improvizirane glasbe.

In kakšen je bil odziv? “Otroci, ki še niso v srednji šoli, so veliko bolj dovzetni za improvizacijo, ker še niso obremenjeni z mnenji vrstnikov,” nam je zaupal Novogoričan Boštjan Simon, letos tudi koordinator srečanja. “Preprosto še ne čutijo pritiska okolja in se zato veliko hitreje prepustijo neznanemu zvoku in neznanim prijemom. Starejši kot postajajo, bolj so previdni in sledijo svojim že načrtovanim usmeritvam. To je izstopilo v jazzovskem saksofonskem orkestru, kjer so se najmlajši kandidati zelo hitro in z vnemo začeli zanimati za improvizacijo in tovrstni glasbeni jezik, starejši pa so to opazovali z zadržki in ostajali v nekakšni izvidnici. Tako so tokrat mlajši udeleženci dobili več in tudi prišli dlje v svojem raziskovanju, kar jim je omogočilo tudi večjo širino in bogastvo za prihodnost.”

Priznani mentorji so svoje znanje nesebično in entuziastično delili z mladimi, v glavnem slovenskimi saksofonisti, tudi na samem koncertnem odru zaključnega večera, ko sta občinstvo navduševala med drugim kvarteta saksofonov Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana (mentorja Jovana Joka in Lev Pupis). Za žive ilustracije različnih vlog saksofona v big bandih so vzorno poskrbeli Big band GveriLLaz (dirigent Peter Ugrin), Jaz punt big band (umetniški vodja Mitja Mlakar) in Big band Nova (dirigent Boštjan Simon), presežek kreativnih jazzovskih pripovedi pa je pred Hišo Štekar v Snežatnem zaigral projekt E-motion, pri katerem se je trobentaču Sandiju Štoru, klaviaturistu Eriku Marenčeju, kontrabasistu Luki Benčiču in bobnarju Davidu Morganu pridružil še saksofonist Jure Pukl.

TATJANA GREGORIČ (Radio Koper)


Najbolj brano