Raje na odru kot za računalnikom

Po razprodani majski premieri bo ljubiteljska gledališka skupina Gledališka druženja, ki pod vodstvom Gregorja Geča že drugo leto deluje v okviru Gledališča Koper, v ponedeljek vnovič uprizorila tragično komedijo francoskega dramatika Jeana Anouilha Orkester.

Scenografija   Orkestra je delo Tinke Leskovšek, kostumi pa  Mateje Čibej.   Foto: Jaka Varmuž
Scenografija Orkestra je delo Tinke Leskovšek, kostumi pa Mateje Čibej.  Foto: Jaka Varmuž

KOPER > Dramski igralec Gregor Geč je Gledališka druženja pred dvema letoma prevzel od režiserke Yulije Roscina. V skupini so se v tem času zamenjali čisto vsi člani, zato so predstavo Orkester ustvarjali kar dve leti, a Geč pravi, da se je izplačalo, saj so s produkcijo zadovoljni in očitno se je v tem času zasedba tudi ustalila.

“Pravzaprav je najbrž glavni povod tovrstnega ljubiteljskega ustvarjanja za večino članov prav druženje, ob čemer se marsičesa tudi naučijo. Spominjam se, kako je na vajah nekdo izjavil: 'Ma poglejte, kako smo mi fajn! Namesto da bi sedeli doma pred televizijo, za računalniki, tablicami ali s telefoni v rokah, se gremo teater!' Je pa res, da so člani ansambla tudi sicer ljubitelji gledališča, ki ga sedaj spoznavajo neposredno na odru,” pravi Geč. Člani nimajo profesionalnih ambicij, se pa na odru srečujejo tako s tremo, ki se jo naučijo premagati, kakor s pozitivnim adrenalinom, ki ga prinašajo tovrstni nastopi.

Orkester je tragična komedija, v kateri nastopa šest glasbenic, dirigent in šef kavarne. “Ob komedijskem dogajanju med koncertom v zdraviliški kavarni se postopoma izrisuje slika izpraznjenih odnosov. Izkaže se, da je življenje glasbenikov v popolnem neskladju z videzom, ki ga vzdržujejo privatno in v orkestru. Med razkrivanjem pravih obrazov razpada začetni skladni videz orkestra, ki mora za vsako ceno vzdrževati vtis harmonije,” Geč pravi o predstavi, v kateri igrajo Matej Benko, Dalibor Malić, Vesna Pridigar, Marko Strle, Ana Strmčnik, Špela Štendler, Tamara Velikonja in Špela Verbnik. Predstava je po besedah režiserja zahtevna, saj so vsi igralci ves čas na odru, kar zahteva posebno zbranost.

V Gledališču Koper so v začetku junija predstavili tudi produkcijo gledališke šole Gledališki trening, dramo Franza Xaverja KroetzaNe krop ne voda v režiji Katje Pegan. V petek in soboto bodo v predstavah Mojca Pokrajculja nastopili mlajši, v soboto pa v Pepelki še starejši otroci, udeleženci gledališke šole Mavrična ribica.

MPG


Najbolj brano