Poletni poklon primorskim glasbenim ustvarjalcem

Obalni komorni orkester, ki že dvaintrideset let združuje poklicne in ljubiteljske glasbenike slovenske Istre, je na petkovem koncertu v dvorani Sv. Frančiška Asiškega pod taktirko Patrika Grebla dokazal, da je še vedno pomemben dejavnik ohranjanja kulturne dediščine in hkrati spodbujanja nove glasbene ustvarjalnosti na Primorskem.

   Obalni komorni orkester pod vodstvom Patrika Grebla na 
Poletnem koncertu v koprski dvorani Sv. Frančiška Asiškega.  Foto: Patrik Radovac, Foto Belvedere
Obalni komorni orkester pod vodstvom Patrika Grebla na Poletnem koncertu v koprski dvorani Sv. Frančiška Asiškega.  Foto: Patrik Radovac, Foto Belvedere

KOPER > Poleg skladateljev k sodelovanju vabi številne mlade soliste. Poletni koncert so z njim oblikovali Monika Babič, Ana Dolžan, Alenka Zupan in Primož Novšak, ki je v zadnjem letu tudi koncertni mojster orkestra.

Spored Poletnega koncerta tokrat ni prinesel novosti, saj je prikazal nekakšen prerez delovanja orkestra zadnjih dveh let; z “uspešnicami”, ki jih je Obalni komorni orkester že večkrat izvedel in nazadnje pred nekaj tedni tudi posnel v Studiu Hendrix Radia Koper.

Zato pa je toliko bolj zrcalil potencial solistov in samega orkestra, ki si je za rdečo nit tokrat izbral dela primorskih skladateljev. Gal Hartman, sicer tudi član orkestra, ki si je s svojim plodnim ustvarjanjem že prislužil naziv “hišni skladatelj”, je bil zastopan z dvema deloma, Divertimentom ter Flavtinko za flavto solo in godalni orkester. Kot solistka je tudi tokrat nastopila vselej brezhibna Alenka Zupan.

S sklepnim stavkom Čez morje tri-stavčnega dela Sanje je orkester predstavil mladega avtorja Andreja Makorja, sicer že uveljavljenega zborovskega skladatelja, ki pa se je prav s to skladbo pred tremi leti prvič spopadel z godali - po izvedbi sodeč kar izvirno pa tudi uspešno.

In če bi še Bacha šteli za “domačega” skladatelja (predvsem zato, ker je neke vrste stalnica v sporedu tega orkestra), bi lahko rekli, da je bila edina izjema v sporedu Paganinijev Kreislerjev Koncert št. 2 točneje njegov slavni stavek La campanella, ki ga je v priredbi Janija Goloba z veliko poguma pa tudi mojstrske virtuoznosti zaigrala mlada violinistka Ana Dolžan, diplomantka profesorja Primoža Novšaka na ljubljanski Akademiji za glasbo. Novšak, zagotovo najbolj zveneče ali celo prestižno ime v tem orkestru, je še z nekaterimi svojimi študenti okrepil tudi članstvo in mu dal nov muzikalni zagon, predvsem pa v Bachovem Koncertu v c-molu prispeval dragocen solo oziroma duet z mlado koprsko oboistko Moniko Babič, trenutno študentko na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Če izvzamemo nekaj akustičnih težav orkestra in obeh solistov, ki so se prav s to skladbo šele privajali na novo dvorano, lahko vsekakor pohvalimo njihovo značilno baročno tekočo izvedbo, za kar gre veliko zaslug tudi čvrsti in hkrati elastični drži dirigenta Patrika Grebla.

In to kljub primanjkljaju v čelističnih vrstah, zaradi česar je tokratno zasedbo šaljivo predstavil z imenom “Obalni komorni orkester in Two Cellos”.

LEA HEDŽET(Radio Koper)


Najbolj brano