Poklon mojstru in svetovno znanemu Pirančanu

Minulo soboto je v cerkvi sv. Jurija v okviru 15. Tartini festivala nastopil ansambel Il Terzo Suono. Vrhunski glasbeniki so se prav za ta koncert zbrali v Piranu z različnih koncev Evrope, da bi se s skladbami Giuseppeja Tartinija in sodobnikov poklonili mojstru in svetovno znanemu Pirančanu.

Festivalski ansambel Il Terzo Suono je minulo soboto v 
piranski cerkvi sv. Jurija nastopil na drugem koncertu letošnjega Tartini festivala.    Foto: Magic
Festivalski ansambel Il Terzo Suono je minulo soboto v piranski cerkvi sv. Jurija nastopil na drugem koncertu letošnjega Tartini festivala.  Foto: Magic

PIRAN > Letošnji festivalski ansambel je baročne koncerte in sinfonije (takratne glasbene oblike), izvedel s šestčlansko zasedbo godal in lutnje, v Vivaldijevem koncertu za flavto pa se jim je v solistični vlogi pridružila tudi Jasna Nadles. Najnižjo lego bassa continua so poustvarili violončelist Milan Vrsajkov, kontrabasist Petar Brčarević in lutnjist Ivano Zanenghi. Violist Marko Milenković in druga violinistka ansambla Nanni Malm sta izredno spretno in tenkočutno dopolnjevala pogosto vodilno vlogo prvega violinista Stanka Madića, ki je na koncertu zaigral na znamenito piransko Tartinijevo violino.

Glasbeniki so številnim poslušalcem ponudili žlahten izbor iz zakladnice velikanov baročnega obdobja: skladbe Antonia Vivaldija, Francesca Geminianija, Georga Philippa Telemanna in seveda Giuseppeja Tartinija, skladatelja, ki je že 15 let rdeča nit koncertnih sporedov in celotnega festivala. Na koncertu so zaigrali Tartinijevo Sinfonijo v A-duru, ki je med poznavalci cenjena predvsem zaradi osrednjega počasnega stavka.

Koncert so začeli z eno izmed Vivaldijevih Sinfonij, pospremili Nadlesovo skozi Vivaldijev koncert za flavto in v začetku drugega dela koncerta ponudili Telemannovo Uverturo starih in modernih narodov. Skladba v krajših stavkih sarkastično predstavi stare in moderne Nemce, Švede in Dance, kjer je razlika v hitrosti stavkov več kot očitna in v prid modernim časom; skladbo Telemann zaključi s humornim opisom starih žena, ki se prav počasi in tiho plazijo po kromatičnih postopih. Zadnja skladba s programa je bila Geminianijev Concerto grosso v c-molu, kjer so v kontrastnih delih soli in tutti lahko glasbeniki pokazali vso tankočutnost v fraziranju in komornem muziciranju in s tem poslušalcem ponudili glasbeni presežek. Predvsem violinist Stanko Madić je zvok Tartinijeve violine ponesel čez zlite ansambelske harmonije in se z izredno artikuliranim podajanjem glasbenih misli verodostojno poklonil mojstrom baročne glasbe, ki jim še danes rada prisluhne množica ljubiteljev in poznavalcev.

Glasbeniki so navdušenim poslušalcem poklonili še dodatek, virtuozno Zimo iz Vivaldijevih Štirih letnih časov, kjer je v vodilni vlogi ponovno zablestel srbski violinist Madić.

Festival se je s sobotnim koncertom v piranski stolnici prevesil v drugo polovico. V naslednjih dneh pa vse do 5. septembra se bo zvrstilo še šest solističnih in komornih koncertov vrhunskih izvajalcih, mojstrov baročnega poustvarjanja.

IRENA ČOK


Najbolj brano