Po tantadruju še Severjeva

Vloge Bérengerja v Ionescovem Morilcu, Foota v nadrealistični komediji Po Magrittu ter tista, ki jo je odigral v gledališkem koncertu poezije Sreča Kosovela Postani obcestna svetilka, so Kristijanu Gučku, igralcu SNG Nova Gorica, prinesle Severjevo nagrado. Stanovsko priznanje, ki nosi ime po velikem mojstru igralskega poklica, Stanetu Severju, je ob Gučku prejela še Vesna Slapar, članica Prešernovega gledališča iz Kranja.

Kristijan Guček Foto: Klavdija Figelj
Kristijan Guček Foto: Klavdija Figelj

ŠKOFJA LOKA > 44. Severjeve nagrade za dosežke v slovenskem poklicnem gledališču so podelili predsinočnjem. Žirija je v utemeljitvi nagrade Kristijanu Gučku ugotovila, da že celo desetletje izstopa kot zanimiv in nadarjen igralec. In kot kaže, je bila lanska sezona resnično njegova. Z vlogo Bérengerja, “sodobnega slehernika”, v Ionescovi tridejanki Morilec, ki jo je režiral Marko Čeh, je maja letos prepričal že žirijo primorske gledališke nagrade tantadruj. “Prejšnja sezona je bila zame ena najbolj plodovitih; v štirih predstavah novogoriškega gledališča sem imel možnost odigrati resnično zelo različne vloge. Kaj naj rečem, vesel sem, da me je žirija nagradila kar za tri od teh štirih vlog,” pravi Guček, ki je prejel že študentsko Severjevo nagrado, in dodaja, da se je najdlje soočal z Bérengerjem.

Nagrado za študenta dramske igre so podelili Mirandi Trnjanin, za igralske dosežke v slovenskem ljubiteljskem gledališču pa je bil nagrajen Borut Verovšek.

“Študij je bil precej zahteven: teksta je bilo ogromno, z režiserjem Markom Čehom in ekipo smo res veliko raziskovali. Sam to predstavo čutim kot nekakšen rezime svojega dela v poklicnem gledališču, saj sem moral uporabiti vse znanje, ki sem si ga doslej nabral.” Zato je malce s strahom pričakoval, katera bo naslednja vloga, ki mu jo bodo dodelili v matični hiši. V gledališko-glasbenem projektu Postani obcestna svetilka, v katerem je režiser Andrej Jus na oder postavil Kosovelovo poezijo, je po dveh desetletjih spet zares sedel za klavir. “To mi je dalo ogromno, še posebej zato, ker sem tako lahko stopil v nek drug, performativni prostor.” Čeprav Stoppardov tekst Po Magrittu sodi v repertoar dramatike absurda, pa je bilo za Gučka spoprijemanje s Footom precej drugačno kot srečevanje z Bérengerjem: Stoppard je bolj igriv, a zahtevnejši, meni igralec.

Žirija za Severjeve nagrade je med dosežki slovenskih igralk v minulem letu prepoznala presežek v vlogah Vesne Slapar. Članica Prešernovega gledališča Kranj je po oceni Diane Koloini, predsednice žirije, ter Alena Jelena, Jaše Jamnika, Domna Valiča ter Branka Šturbeja, igralsko zrelost pokazala zlasti v predstavi Pri Hlevarjevih, kjer je upodobila lik Bibi - 13-letno umsko prizadeto deklico ter s svojo igralsko kreacijo veliko prispevala k umetniški domišljenosti in vsebinski pretresljivosti uprizoritve.

Nagrade, ki jih podeljuje Sklad Staneta Severja ohranjajo spomin na velikega gledališkega in filmskega igralca ter leto za letom opozarja na dosežke domačih gledališčnikov.

MI


Najbolj brano