Pašjon po Mlakarjevo

V koprskem gledališču so v petek zvečer premierno uprizorili Pašjon Iztoka Mlakarja, koprodukcijo Gledališča Koper in Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica. V tretje jo je režiral Vito Taufer, ki z znamenitim primorskim igralcem in komedijantom sodeluje že četrt stoletja.

V koprskem gledališču so v petek zvečer premierno uprizorili 
Pašjon Iztoka Mlakarja, koprodukcijo Gledališča Koper in 
Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, v režiji Vita 
Tauferja. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
V koprskem gledališču so v petek zvečer premierno uprizorili Pašjon Iztoka Mlakarja, koprodukcijo Gledališča Koper in Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, v režiji Vita Tauferja. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > “Pasijon je ravno toliko tragedija, kolikor je komedija, oziroma je tragedija s srečnim koncem. Ali kakor pravi Iztok: komedija je tragedija plus čas. In ta 'plus čas' me zanima. Ne glede na vaše svetonazorsko prepričanje in iz njega izhajajoče razumevanje Kristusovega vstajenja, Iztok nagovarja vse. In to je v tem času in prostoru zelo pomembna Iztokova roka sprave,” je premiero napovedal Vito Taufer.

Pojasnil je, da se je pasijon ob svojih večnih biblijskih temah od nekdaj opredeljeval tudi do vsakokratne socialne stvarnosti. Tudi tokrat je tako. Iztok Mlakar je v roke vzel staro zgodbo, ki govori zelo pomembne stvari, ki se tičejo zgodovine in obenem našega časa. Mlakar se je te zgodbe lotil brez ideoloških predsodkov in kalupov.

Jezusova zgodba je po besedah Mlakarja domala nedotaknjena, le da ne pelje skozi Palestino prvega stoletja, ampak skozi naš svet. “Dogodki so praktično enaki. Jezus govori knjižno slovenščino, vsi ostali smo bolj iz mesa, tistega celulitičnega,” je premieri na pot povedal Mlakar. Dialogi so namreč ponovno v “mlakarščini”, zanj tako značilni in prepoznavni.

NR


Najbolj brano