Od flamenka do sonat

S predstavo, v kateri se bosta zlila stara glasba in novi flamenko, se bodo jutri začeli letošnji Piranski glasbeni večeri. Festival, ki komorno glasbo na različna prizorišča v Piranu in okolici neprekinjeno prinaša že 36 let, pripravlja Avditorij Portorož, v letošnji program pa je umetniški vodja Ervin Berce poleg uvodnega nastopa ansambla Nova Schola Laibacensis in plesalke Urške Centa uvrstil še štiri koncerte.

 Piranske glasbene večere bo začela glasbeno-plesna predstava Musica antigua y flamenco nuevo
Piranske glasbene večere bo začela glasbeno-plesna predstava Musica antigua y flamenco nuevo  

PIRAN > Program letošnjih, 36. Piranskih glasbenih večerov bo po besedah umetniškega vodje Ervina Berceta veliko pozornosti namenil kakovostnim slovenskim izvajalcem, še zlasti tistim, ki jih občinstvo v slovenski Istri še ni imelo priložnost slišati.

V mnogočem bo poseben tudi otvoritveni koncert - festival komorne glasbe z najdaljšim neprekinjenim delovanjem v Sloveniji namreč doslej še ni gostil glasbeno-scenskega projekta.

Stara glasba, novi flamenko

Musica antigua y flamenco nuevoje glasbena predstava,v kateri se srednjeveške, renesančne in baročne skladbe, ki jih izvaja ansambel Nova Schola Laibacensis zlijejo s koraki in gibi plesalke novega vala flamenka Urške Centa ter gledalcu in poslušalcu na izviren način pokažejo prerojevanje in razvoj flamenka. Kot pravi Berce, si želijo z uvodnim dogodkom, ki ne bo poslastica samo za ušesa, marveč tudi za oči, nagovoriti širšo javnost.

Pomemben košček primorske glasbene dediščine

Prihodnjo soboto bo v strunjanski cerkvi s programom del ruskih skladateljev Rimskega-Korsakova, Glazunova, Borodina in Anatola Ljadova nastopil Godalni kvartet Slovenske filharmonije, natretjem koncertu letošnjih Piranskih glasbenih večerov pa bodo predstavili operni projekt O Kajn, kje je tvoj brat. Gre za študijski glasbeni projekt, ki je po Bercetovi oceni izjemno pomemben za slovensko, še zlasti pa za primorsko glasbeno dediščino. Vsaj polovico del, ki jih bo 25. julija v Križnem hodniku piranskega minoritskega samostana izvajal ansambel Musica cubicularis, namreč hranijo v arhivu koprske stolnice. Dela Carla Grossija, Giovannija Legrenzija in Gabriela Pulitija doslej še niso bila izvajana, duhovni dialogi, ki so v začetku 16. stoletja spremljali rojstvo opere, pa so zasnovani kot pogovori grešnikov, svetnikov, angelov ali svetopisemskih oseb. Opera bo odzvanjala tudi na četrtem festivalskem koncertu: najobetavnejši vokalni virtuozi iz Avstrije, Turčije, Japonske, Kitajske in Makedonije bodo 1. avgusta na večeru z naslovom Viver d'amor izvajali operne arije in duete.

V Križnem hodniku bo tudi zaključni večer letošnjih Piranskih glasbenih večerov. “Gre za izvajalce in program, ki bodo okronali letošnjo sezono,” je prepričan Berce, ki meni, da bodo solisti Češke filharmonije, združeni v zasedbo Ensemble Prague z zahtevnim programom triosonat dolgo zapostavljenega baročnega skladatelja Jana Dismasa Zelenke in sonat za oboo in čembalo njegovega sodobnika J.S. Bacha, pričarali enega od koncertov leta na Primorskem, če ne v širšem prostoru. MI


Najbolj brano