Od Schuberta do Glavine z ljubeznijo

Ljubezen skozi glasbo je bil naslov koncerta, s katerim sta sopranistka Marjetka Luznik in pianistka Tanja Šterman minuli ponedeljek napovedali novo 31. sezono tolminskega abonmaja. Ta bo zvenela v znamenju razkošja v celoti prenovljenega Kinogledališča, ki se ponaša z izvrstno akustiko osrednje dvorane.

 Sopranistka Marjetka Luznik in pianistka Tanja Šterman sta  s 
koncertom samospevov nastopili v prenovljenem tolminskem Kinogledališču.  Foto: Foto Červ
Sopranistka Marjetka Luznik in pianistka Tanja Šterman sta s koncertom samospevov nastopili v prenovljenem tolminskem Kinogledališču.  Foto: Foto Červ

TOLMIN > Zveza kulturnih društev Tolmin in Zavod za kulturo, šport in mladino Občine Tolmin sta slavnostni otvoritveni koncert zaupala lokalnim glasbenim ustvarjalkam, ki sta svoj prvi samostojni recital pred domačim občinstvom zasnovali v tonaliteti iskrene pripadnosti prostoru in ljubezni do glasbe.

Z domiselnim izborom sedemnajstih samospevov skladateljev različnih obdobij sta tematsko, in ne kronološko, odstirali večne izpovedi o ljubezni. Od tiste, ki jo je z Goethejevim besedilom v Marjetici ob kolovratu mojstrsko uglasbil Franz Schubert in že daljnega leta 1814 z njim dosegel pravi umetniški preboj samospeva, do Idealne žene precej bolj sodobnega in ekperimentiranju naklonjenega Luciana Beria. V tem pestrem in mikavnem ljubezenskem glasbenem spletu so svoje mesto dobili Fernando Obrados, Johannes Brahms, Robert Schumann, Hugo Wolf, Sergej Rahmaninov, Gabriel Faure, Joseph Marx, Richard Strauss in seveda nepogrešljivi in popularni Astor Piazzolla. Slovenski samospev je tokrat zastopal le Bojan Glavina, primorski ustvarjalec, ki tudi v samospevu Čuj pesem deževja ohranja svojo pronicljivo, ušesu vedno prijazno in duhovito sodobno glasbeno govorico.

Korektno, muzikalno in interpretativno prepričljivo, doživeto sta Marjetka Luznik in Tanja Šterman “pripovedovali” ljubezenske zgodbe in s plemenitim poustvarjalnim kredom vidno navduševali zvesto, pozorno in hvaležno tolminsko občinstvo, pa četudi je odlična akustika prenovljene dvorane marsikdaj razkrivala tudi nekoliko manj zanesljive detajle nastopa tolminske pevke.

Luznikova je ob študiju teologije v Ljubljani vzporedno obiskovala študij solo petja na Glasbeni šoli Tolmin, kjer jo je poučevala njena mama, profesorica Majda Luznik. Študij je nadaljevala na Konservatoriju za glasbo v Celovcu, kjer je z odliko diplomirala koncertno in pedagoško smer v razredu profesorice Francke Šenk. Od letošnje jeseni deluje kot pevska pedagoginja na Glasbeni šoli Nova Gorica. Luznikova ima lepo barvo glasu, njene interpretacije so poglobljene, z občinstvom odlično komunicira, njena prva samostojna predstavitev precej raznolikega, obsežnega in zahtevnega programa v Tolminu pa je vendar na trenutke razkrila tudi dejstvo, da njen sopran nima izenačenih registrov v visokih in nizkih legah. A prepričana sem, da 31-letna pevka svojega pravega potenciala še ni povsem izkoristila, in da z zavzetostjo, nadaljnjim študijem in talentom premišljeno gradi podobo prave umetnice. Pri tem ji je v trdno oporo in podporo tudi ajdovska pianistka Tanja Šterman, sicer zaposlena kot umetniška sodelavka na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ki zadnja leta živi v Tolminu.

TATJANA GREGORIČ

(Radio Koper)


Najbolj brano