Njena pot, njen pogled

Mira Ličen Krmpotić, ena najprepoznavnejših primorskih slikark, se v Miljah predstavlja z dvodelno postavitvijo Via mea (Moja pot) v muzeju sodobne umetnosti Ugo Carà in občinski dvorani Giuseppe Negrisin. Razstavila je nekaj steklenih kipov in izbor slik iz večinoma novejših opusov, ki nakazujejo vse večjo abstraktnost, a obenem tudi neodtujljivo zavezanost svetlobi, luči, ki pronica skozi barvite plasti in govori o ljubezni. Na ogled bo do 18. januarja.

Mira Ličen Krmpotić Foto: Ubald Trnkoczy
Mira Ličen Krmpotić Foto: Ubald Trnkoczy

MILJE > Razstavo je v sodelovanju z Obalnimi galerijami Piran pripravila občina Milje, ki je nedavno v navezi s piransko inštitucijo pripravila tudi koprsko gostovanje antologijske razstave slikarja Vittoria Antonia Coceverja. “A glavni krivec za razstavo je miljski slikar Villi Bossi, ki je zelo povezan z našimi umetniki na obali in je v preteklosti veliko sodeloval z Janezom Lenassijem ter drugimi. Redno spremlja naše delo in me je spodbudil, da bi razstavo pripravila tudi v Miljah. Na občini so bili navdušeni in so jo želeli kar na dveh prizoriščih,” pripoveduje Mira Ličen Krmpotić, umetnica, a tudi priznana restavratorka in konservatorka.

Slikarka je sicer že kmalu po odprtju muzeja Ugo Carà leta 2007 sodelovala na skupinski razstavi z grafikami in se takrat navdušila nad prostorom. Ta s premičnimi stenami omogoča raznovrstne postavitve, s svojo prostranostjo pa tudi razstave velikih formatov; prav teh je tokrat največ.

“Za naslov sem se odločila iz dveh vzgibov. Iskali smo ime, ki ga ne bi bilo treba prevajati in s katerim bi prikazali bistvo mojega dela. Na koncu smo našli naslov, ki govori pravzaprav o mojem pogledu na življenje, o mojem načinu dojemanja sveta, ki ga lahko nekdo sprejme ali pa ne. Tu je tudi sporočilo pozitivnega odnosa do življenja, v katerem je treba iskati, kar je toplo, lepo, saj je taka tudi potreba časa, ki ga živimo,” pojasnjuje avtorica.

Na željo miljske občine je v občinski palači postavila dela, povezana z božičem in predprazničnim časom, ter nekaj steklenih predmetov. Tamkaj je po izboru kustosinje Nives Marvin razstavila po eno delo iz različnih ciklusov, predvsem s sakralno tematiko, nastalih v zadnjih 15 letih. Med njimi je tudi Sončna pesem, ki je leta 2010 krasila umetničino monografijo in je zanjo eno njenih ključnih del. Prvič sta razstavljeni tudi veliki platni Poklon treh kraljev in Sveta družina, ki tvorita svojevrsten diptih in sta njeni zadnji stvaritvi, narejeni posebej za to razstavo.

Povsem drugačen je izbor del v muzeju Ugo Carà. Slike velikih formatov iz različnih ciklov zadnjih petih let je navdahnil zlasti prostor: Istra, Kornati, Pariz in Mediteran na splošno. Ustvarjalka tu prvič pokaže nekaj manjših del, med njimi sta tudi majceni platni, ki ju je naslikala lani poleti na Poljskem, celotno postavitev pa dopolnjujejo njena prepoznavna steklena jadra.

Kakor tudi sama ugotavlja, so njena novejša dela vse abstraktnejša. “Gre za izčiščevanje in prehod na duhovno razmišljanje. Tako se lažje izrazim in lahko več povem. Igra barve in risbe, ki je abstraktna, ima v tem trenutku zame večje sporočilo,” razmišlja slikarka. A tudi svetloba ostaja zanjo bistveno vodilo - v sliki in življenju, kot sporočilo ljubezni. To pa, kot poudarja, vsi potrebujemo.

Da je Mira Ličen Krmpotić popolnoma neobremenjena z mimetičnim odslikovanjem in toliko bolj predana kontemplativnemu procesu kreacije, potrjuje v spremnem besedilu Nives Marvin, ki pravi, da ustvarjalkini nikoli dokončno dorečeni notranji kreativni vzgibi izvirajo iz videnega in doživetega v pokrajini ali v urbanem prostoru, iz védenja in izkušenj ter iz najbolj osebnega filozofsko-etičnega dojemanja sveta: “Realizira jih v slikarske in kiparske interpretacije, ki - ne glede na žanrsko posvetno ali sakralno tematiko - zrcalijo njene temperamentno vehementne ustvarjalne potence in hkrati njeno čutečo, senzibilno in nemirno iskateljsko dušo.”

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano