Mozaiki Jane Mihelj v izolski Insuli

Drži, v mozaikih se skriva zgodovina človeštva, a kot je mogoče opaziti tudi na novih delih najrazličnejših avtorjev doma in v tujini, ti še zdaleč niso izpeta oblika ustvarjalnosti. Mozaiki koprske kiparke in keramičarke Jane Mihelj (1965), ki so te dni na ogled v Insuli, se opirajo na tradicijo, a so po svoje tudi izvirni.

Mozaiki Jane Mihelj - med tradicijo in inovativnostjo   Foto: Maja Pertič Gombač
Mozaiki Jane Mihelj - med tradicijo in inovativnostjo  Foto: Maja Pertič Gombač

IZOLA > Jano Mihelj mnogi poznajo predvsem kot kiparko, ki v keramiki - nemalokrat v tandemu z ustvarjalnim in siceršnjim partnerjem Majkom Mulačkom - ustvarja velikokrat šaljive, sarkastične figure, v katere rada vžge tudi kanček družbene kritike ali vsaj njenega grotesknega odseva. Njene kipe so nedavno razstavili v galeriji slovenskega konzulata v Celovcu, sedaj pa v izolski Insuli predstavlja precej drugačen ustvarjalni opus. A tudi ta je neizbežno povezan z dosedanjim delom - tako po koloritu, ki ostaja mediteranski, kakor po osnovni materiji, keramiki.

Cikel mozaikov, poimenovan Sij po vzhajajoči (ali zahajajoči?) svetlobi, ki zaznamuje večino mozaikov, sestavljajo tako klasični slikovni mozaiki s podobami, povečini iz narave (Pomladne bilke, Japonski vrt, Bilke, Vrtovi ...), kakor nekaj takih, ki sledijo obliki upodobljene figure (For Miles / Za Milesa), denimo, ki izrisuje šaljivo podobo znamenitega džezista.

Zakaj so mozaiki edinstveni? “Kakor poudarja tudi avtorica, gre predvsem za izvedbo, saj je menda ena redkih v Evropi in širše, ki kot keramičarka prav vse koščke dejansko izdeluje sama,” pravi kustos Dean Mehmedovič.

Izjemna potrpežljivost pri ustvarjanju toliko različnih, tehnološko tudi zahtevnih osnovnih sestavnih delov pa se obrestuje tudi pri bližnjem, podrobnejšem pogledu, ki razkrije nove mikro svetove.

MPG


Najbolj brano