Lenassijevi manjši in srednje veliki kipi na pregledni razstavi v Ljubljani

Po dobrem mesecu se danes iz Bežigrajske galerije 2 v Ljubljani poslavlja pregledna razstava manj znanih, zlasti manjših in srednje velikih kipov, ki jih je kipar iz Pirana Janez Lenassi (1927-2008) ustvaril v letih 1958-2008.

 Foto: Andraž Gombač
Foto: Andraž Gombač

LJUBLJANA > Umetnika, najbolj znanega po velikih javnih skulpturah in spominskih obeležjih, so obiskovalcem tokrat predstavili kot tankočutnega ustvarjalca, povezanega z naravo, zlasti primorsko, obmorsko, ki jo je vešče klesal v kamen. Zgovorni so že nekateri upodobljeni motivi, povečini v apnencu, granitu in marmorju: veslači, ki nosijo čoln, morski valovi, viseče ribiške mreže (na fotografiji v ospredju) ...

V drugo skupino sodijo “skulpture čistih geometrijskih oblik, ki jih zaobjema le tanka, ravno vklesana črta”, v spremnem katalogu pojasnjuje umetnostna zgodovinarka Kristjana Juričan, medtem ko kustos Miloš Bašin poudarja, da že v zgodnjih Lenassijevih delih lahko prepoznamo “njegov skrajno asketski umetniški in kiparski slog, ki sega vse do konca njegovega življenja”.

Bašin opozarja še na niz kipov, ki so zasnovani večdelno: “Pomenijo težnjo k združitvi in sožitju med njimi, hkrati pa tvorijo enovitost, enotnost in ustvarjajo celovit kip.” V pokončni in krožni obliki večine kipov prepoznava “težnjo k rasti in navideznemu nadaljevanju”, v ponavljanju tovrstnih oblik in ravni liniji pa “brezkončnost in različne likovne smeri v večnost”. Včasih so Lenassijeve linije prekinjene, dodaja, vendar “nikoli za večno, saj imajo praviloma na drugih straneh kipov svoje nadaljevanje”.

AG


Najbolj brano