Izis, posvečen Tomažu Šalamunu

Festival Izis, ki želi v prostor slovenske Istre vnesti nekaj sočasnega, urbanega, umetniškega dogajanja, je svoj vrhunec dosegel v soboto s fotografsko razstavo in videoprojekcijo projekta Deana Verzela in glasbenima nastopoma Luke Prinčiča ter Juneshelen z vizualno spremljavo, ki jo je v živo izvajal dvojec Izland.

Piko na i drugemu festivalu Izis so postavili  Juneshelen in dvojec Izland. Foto: Tadej Gorup
Piko na i drugemu festivalu Izis so postavili Juneshelen in dvojec Izland. Foto: Tadej Gorup

IZOLA > Na likovnem delu festivala Izis so predstavili fotografije Deana Verzela, Anatomija zamrznjene geneze. Po oceni Karla Hmeljaka, enega od snovalcev festivala, gre za vrhunska dela, ki brezkompromisno zastavljajo vrsto vprašanj o času, v katerem živimo, in obetov, ki nam jih ponuja. “Pravzaprav smo na ta način likovni del festivala Izis obogatili in upam, da bomo v prihodnje uspeli ohranjati raven zadnjih dveh let,” je še dejal Hmeljak in poudaril, da je Dean Verzel svoja dela razstavil brezplačno. “Minimalna sredstva, s katerimi delamo, nam ne omogočajo plačila honorarjev, kar bi si avtorji zagotovo zaslužili. Upamo, da bomo v prihodnje ta sredstva uspeli pridobiti.”

V petek so v sklopu festivala odprli Riibo - prvo coworking skupnost na Primorskem, ki je svoje prostore našla v nekdanjem KT1 in bo zaživela sredi januarja. Kreativna vodja Mateja Tomažinčič je povedala, da je Riiba prostor, kjer se bodo srečevali kreativni ljudje in s sodelovanjem izkoristili svoje potenciale: “Za ‘coworkerje’ bodo morda najbolj zanimiva predavanja s področja množičnega financiranja in platform, kot so kickstarter, indiegogo. V Riibi pa bomo organizirali tudi predavanja in delavnice s področja glasbe, arhitekture, vizualnih instalacij, filma, kulinarike ...” Riiba bo razstavno-prodajni prostor, kjer bodo svoje izdelke lahko predstavljali in prodajali ustvarjalci iz Istre, pripravljali pa bodo tudi različne kulturne dogodke. V Riibi bodo kmalu objavili razpis za najem pisalnih miz, kjer bodo “coworkerji” po sprejemljivi ceni imeli na voljo dostop do interneta, tiskalnika in seveda možnost mreženja, snovanja novih skupnih projektov itd.

Po Verzelovi razstavi v izolskem kulturnem domu se je dogajanje preselilo v Art kino Odeon, kjer so festival posvetili pesniku Tomažu Šalamunu, ki je umrl v soboto. Hmeljak je prebral dve Šalamunovi pesmi, Jon in poezijo brez naslova iz zbirke Letni čas, za kateri je dejal, da ju je preminuli pesnik zelo rad bral v javnosti.

Uvod v glasbeni del festivala so zaupali intermedijskemu umetniku Luki Prinčiču, ki je v živo iz dveh računalnikov izvedel avdio-vizualno kompozicijo, v kateri so se sinhrono zlivale hitre gibljive slike z ritmičnim prepletom hrupa, nizkih frekvenc in digitalnih klikov. Prinčič je na trenutke deloval zelo “agresivno”, saj, kot je povedal po koncertu, glasbo dojema zelo fizično in preizprašuje klasično predstavo o tem, kaj je glasba. Prinčič je tudi ustvaril program, s katerim ustvarja svoje zvočne pokrajine, vizualna spremljava pa je prav tako plod njegovega programa, ki zvok in sliko zlije v sinhrono celoto.

Zaključek festivala pa je bil v domeni “one girl band” Juneshelen. To dekle, ki prihaja iz Murske sobote, je slovenska, ženska različica britanskega čudežnega dečka Jamesa Blakea, ko pa jo iz “poskočnejših” elektronskih ritmov zanese h klavirskim eskapadam pa zelo spominja na Avstrijko Anjo Plaschg z umetniškim imenom Soap&Skin. Kot kaže je Juneshelen v Izoli stkala zelo dragocene ustvarjalne vezi. Po koncertu, ki sta ga v živo s svojimi pretakajočimi vizualnimi svetovi spremljala Marko Vivoda in Gašper Milkovič Biloslav (Izland), je povedala, da s fantoma kujejo še veliko načrtov. Na vprašanje, kdaj bo luč sveta ugledal njen album, pa je dejala, da še ne ve in da je v igri veliko dejavnikov. Zasanjanim in opojnim glasbenim svetovom Juneshelen lahko medtem prisluhnete na spletni platformi soundcloud.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano