Iz zvoka v glasbo in nazaj

Že četrtič zapored se je pokazalo, da je briški Festival kreativne in improvizirane glasbe biser, ki bi ga zaradi edinstvenosti, izvirnosti in senzibilnosti morali podpreti kot najbolj vrhunsko kulturno zadevo v Brdih.

 Phil Minton (levo) v improvizaciji z  Zlatkom Kaučičem  Foto: Klavdija Figelj
Phil Minton (levo) v improvizaciji z Zlatkom Kaučičem  Foto: Klavdija Figelj

ŠMARTNO > Prvič zato, ker je “zrasel na domači zemlji”, torej nastal na pobudo domačina, vrhunskega glasbenika z mednarodnimi referencami in povezavami, nagrajenca Prešernovega sklada Zlatka Kaučiča. Drugič zato, ker Slovenija nima takšnega festivala. Tretjič pa zato, ker je zastavljen ustvarjalno in glasbeno izredno senzibilno. Ker v mladih razvija muzikalno občutljivost, kar sodi v najvišje ravni abstraktnega mišljenja.

Festival se je zgostil v tri dni koncertov, razstav in delavnico, ki je kronala celotno dogajanje. Vodila jo je legenda moderne improvizacije, britanski glasbenik Phil Minton, temeljila pa je na uporabi glasu. Z ducatom prostovoljcev se je srečal dva krat po tri ure in pripravili so zanimiv zaključni koncert Feral Orchestra, na katerem so pokazali, kaj vse lahko takšen “zborček” naredi z glasom. Pred tem so se v čisti improvizaciji srečali Mintonov glas in zvoki Zlatka Kaučiča, ki si je za svoje inštrumente tokrat izbral suhe vejice, majhen boben, liste papirja, lahno tkanino, elektronsko ploščo in druge zvočne rekvizite. Občinstvo je bilo vzhičeno, festivalsko vzdušje doseženo.

Med koncerti si je bilo moč ogledati tudi študentski video domačinke Tanje Rusjan, v katerem je povezala jezike sveta in krajine, pa razstavi fotografij Žige Koritnika in kipov Petra Malija. “Strasti ne smeš nikoli dovoliti, da umre... Ta skupaj ustvarjena in sproščena energija je nekaj najlepšega, kar se nam lahko zgodi,” ob evropskih festivalih in posebej tistem v Šmartnem razmišlja Koritnik.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano