Ivan Skrt prepričal južnoameriško občinstvo in kritike

Pianist Ivan Skrt je svojo prvo koncertno turnejo v Južni Ameriki sklenil s tremi razprodanimi koncerti, dolgimi ovacijami in navdušenimi kritikami. Pozornost argentinskih in urugvajskih glasbenih kritikov je pritegnil tako s svojo “unikatno simetrijo” in zahtevnostjo kot z izvedbo del slovenskega skladatelja Marija Kogoja.

Pianist Ivan Skrt je svojo prvo koncertno turnejo v Južni 
Ameriki sklenil s tremi razprodanimi koncerti, dolgimi ovacijami in navdušenimi kritikami. Foto: Foto: Jernej Skrt
Pianist Ivan Skrt je svojo prvo koncertno turnejo v Južni Ameriki sklenil s tremi razprodanimi koncerti, dolgimi ovacijami in navdušenimi kritikami. Foto: Foto: Jernej Skrt

BUENOS AIRES > Ivan Skrt je v začetku meseca v Buenos Airesu odprl priznani festival klasične glasbe Chopiniana ter nastopil v prestižnih koncertnih hišah Teatro Solis v Montevideu in Teatro Argentino v La Plati. Predstavil je program treh Chopinovih in Rachmaninovih preludijev, treh španskih plesov Granadosa in argentinskih plesov Ginastere ter treh Kogojevih in Bartokovih bagatel. Koncerte je okronal z Ravelovim valčkom.

Dolge aplavze je požel tudi z dodatkom, v katerem je poleg Chopinovega Minutnega valčka v priredbi Leopolda Godowskega odigral lastno improvizacijo Mojčine pesmi iz filma Kekec, so sporočili s slovenskega veleposlaništva v Buenos Airesu.

Glasbeni kritik Julio Cesar Huertas je v vodilnem urugvajskem dnevniku El Pais izpostavil “izjemno senzibilnost slovenskega pianista. Prevladujoča poteza Skrtove umetnosti je njegova absolutna jasnost. Ta urejena in vitka zvočna konstrukcija, s katero umetnik svobodno izvaja glasbena dela, izvira iz njegove jasnosti duha in izjemne muzikalnosti, uprte v tehniko, ki jo odlikujeta zanesljivost in čistost,” je zapisal.

Urugvajski tednik Busqueda, ki je objavil ekskluzivni intervju s Skrtom, je pohvalil njegovo “interpretativno svobodo,” ki se “spoji z delom in oblikuje celoto, ki jo poslušalec uživa z občutkom, da ni priča le nečemu dobremu, nečemu drugačnemu, ampak nečemu, ki se kuha v tem samcatem trenutku, edinstvenem, neprenosljivem in neponovljivem, kot se zgodi med kakšno dobro jazzovsko improvizacijo(...). Za takšen užitek je potrebna(...) publika odprte glave, dovolj fleksibilna za sprejem drugačnega diskurza. In tako je tudi bilo, celoten parter ga je poslušal kot pri maši”.

Tudi argentinski dnevnik El Dia je v članku Iz Slovenije v La Plato Skrtov koncert označil kot “unikatno gala uprizoritev glasbene mojstrovine” z “izbrušeno in energično tehniko”. O tej je poročal tudi glasbeni kritik Jonathan Spencer Jones, ki je izpostavil izraze “od navidezno peresno lahkega dotika do moči, ki spominja na podobo Beethovnovega zlomljenega klavirja”, so sporočili z veleposlaništva.

Skrt je diplomiral na slovitem glasbenem konservatoriju Čajkovskega v Moskvi, nato se je izpopolnjeval na šoli Ecole Normale Superieure de Musique v Parizu. Od leta 2009 izvaja premišljeno zasnovane koncerte. Eden takšnih je bil recital Sonate na Soči.

STA


Najbolj brano