Iskrice španskega dvora

Goriška čembalistka Eva Dolinšek, ki letos zaključuje magistrski študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri profesorju Egonu Mihajloviču, se je pred dnevi predstavila v Koncertni dvorani Glasbene šole Nova Gorica na čembalu, 'kralju instrumentov', kot so ga imenovali v preteklosti.

Eva Dolinšek na koncertu v novogoriški glasbeni šoli.
Eva Dolinšek na koncertu v novogoriški glasbeni šoli.  

NOVA GORICA > V svoj svet stare glasbe je Eva Dolinšek poslušalce igrivo povabila skozi Kraljevski lov (The King's Hunt)Johna Bulla, sledila sta dramatični Preludij in fuga v g-molu ter Kromatična fantazija in fuga Johana Sebastiana Bacha, kjer je glasbenica, posebej v Fantaziji, v polni meri oživila vso drznost harmonij in nam pričarala improvizatorski duh te skladbe, ki vselej deluje kot da je nastala nekaj stoletij prezgodaj.

Iskrivim in strastnim pripovedim iz španskega dvora smo bili priča ob poslušanju Sonat Domenica Scarlattija. S koračnico skladatelja Josepha-Nicolasa Royera: Le marche de Schytes pa se je glasbenica z nami poslovila, nas napolnila s svežino nekega daljnega, izgubljenega časa, ki se nam je za trenutek zazdel tako blizu, da bi ga lahko kar prijeli.

Veliki kralj instrumentov preteklosti z občudovanja vredno glasbenico, ki sta nas očarala že s svojo zunanjo podobo, sta se resnično zlila v eno in „stari kralj“ je v trenutku spregovoril sveže. mladostno, briljantno in prepričljivo.

ALEKSANDRA PAVLOVIČ


Najbolj brano