Igrati klasiko je izjemen užitek

Vsakodnevne vaje in klasična glasba. Le zakaj bi si otroci in mladostniki izbrali tak način preživljanja poletja? “Ker je glasba, predvsem klasična, zabavna!” odgovarja več kot 200 mladih glasbenikov, ki so se zaradi dobrega progama in kakovostnih mentorjev v zadnjih treh tednih zbrali v pravljičnem Bovcu.

Največji letošnji orkester, Festival Winds, na zaključni slovesnosti. Foto: Semenič Tomaž
Največji letošnji orkester, Festival Winds, na zaključni slovesnosti. Foto: Semenič Tomaž

BOVEC > V ponedeljek se je s slavnostnim koncertom 40-članskega orkestra Festival Symphony zaključila dobre tri tedne trajajoča 10. izvedba Orkesterkampa, ki je Bovec očarala s klasično glasbo, zanimivim programom, predvsem pa mladostniško navdušenostjo.

Več kot 200 glasbenikov

“V tem času so mladi glasbeniki lahko sodelovali v štirih različnih orkestrih in specializiranem mojstrskem tečaju za violončelo. V tritedenskem dogajanju smo povezali 210 mladih glasbenikov s približno 25 priznanimi mentorji, poleg tega pa smo za pravo festivalsko vzdušje poskrbeli s 23 koncerti v Posočju, Postojni in na Bledu,” je z izkupičkom zadovoljna vodja festivala Metka Sulič. Največ zanimanja je bilo za program Festival Winds, ki se ga je udeležilo več kot 85 pihalcev, trobilcev in tolkalcev.

Izredno visoka raven

Eden od mentorjev, saksofonist Miha Rogina - vodil je zadnji orkester Festival Symphony - , je za udeležence programa izbral zahteven program - suito Carmen, ki jo je na glasbo iz istoimenske Bizetove opere zasnoval ruski skladatelj Rodion Ščedrin.

“Progam mora biti za glasbenike izziv, hkrati pa mora ustrezati tudi poslušalcem. Prepričan sem, da so mladi glasbeniki v nekaj dneh napredovali, saj smo se učili orkestriranja, muziciranja, prilagajanja in poslušanja. Raven Orkesterkampa pa je gotovo visoka,” je povedal Rogina, ki se je v vlogi dirigenta na Orkesterkmapu v Bovcu preizkusil prvič.

“Udeležencem skušamo omogočiti edinstveno glasbeno izkušnjo, ki je med letom ne morejo doživeti. Z mentorji so neprestano v stiku, tudi ko ne vadijo. To je tudi dober način za mentorje, da sledijo mladim glasbenim talentom,” je povedal Simon Perčič, umetniški vodja Orkesterkampa.

Po desetih letih opaža, da se je kakovost mladinskih orkestrov v Sloveniji vidno izboljšala: “Zaradi takih dogodkov je v zadnjih letih zaznaven velik napredek na področju mladinskih orkestrov. Slovenci se lahko pohvalimo, da prednjačimo pred ostalimi sosednjimi državami.”

Radi se vračajo

Ekipa Orkesterkampa posebno pozornost namenja izbiri profesorjem in progama, ki se vsako leto spreminja. Mogoče se tudi zato na Orkesterkamp udeleženci radi vračajo. 17-letna violinistka Katja Pirjevec iz Ajdovščine se je Orkesterkampa udeležila že petič. “Super je. Igramo skladbe, ki so zanimive, poleg tega pa v nekaj dneh stkemo veliko novih poznanstev. Doma gotovo ne bi vadila toliko,” se nasmehne mlada glasbenica.

Njen vrstnik, prav tako violinist, 15-letni Domen Drnovšek iz Zagorja, se je poletne šole letos udeležil že četrtič: “Všeč mi je, da je poleg glasbe tudi veliko druženja. Pohvaliti moram tudi program. Izjemno lep občutek je igrati klasično glasbo skupaj v orkestru.”

PETRA MEZINEC


Najbolj brano