Glasbene muze v Sv. Frančišku

Uvodni koncert letošnje, 52. koncertne sezone koprskega Društva prijateljev glasbe, je bil v mnogočem zgodovinski in prelomen. V prenovljeni cerkvi sv. Frančiška Asiškega ga je oblikoval Tartini kvartet, ki letos slavi tri desetletja uspešnega dela.

52. sezono koprskega Društva prijateljev glasbe je v prenovljeni dvorani Sv. Frančiška začel Godalni kvartet Tartini  Foto: Gregor Bajc
52. sezono koprskega Društva prijateljev glasbe je v prenovljeni dvorani Sv. Frančiška začel Godalni kvartet Tartini  Foto: Gregor Bajc

KOPER > Godalni kvartet Tartini je ena najuglednejših slovenskih komornih zasedb in ena redkih pri nas, ki brez prekinitve deluje polnih 30 let. V tem času je bil ta, v svetu uveljavljeni in cenjeni ansambel, večkrat gost obalnega občinstva, njegovi koncerti pa vselej na kakovostni ravni, ki pritiče vrhunskemu ansamblu.

Miran Kolbl, Romeo Drucker, Miloš Mlejnik in Aleksandar Milošev je zasedba, ki že poldrugo desetletje navdušuje domače in tuje občinstvo, dva od njih - Romeo Drucker in Miloš Mlejnik pa zatrjujeta, da se je začelo pred tridesetimi leti in to z enim stavkom enega od Mozartovih kvartetov. “Tisti stavek je bil iskra, ki je zanetila požar; ne ugaša in ne ugaša,” pripoveduje drugi violinist Romeo Drucker in dodaja, da delajo že tri desetletja, a jih glasbena muza še vedno navdihuje. Veliko potovanj je za njimi, veliko zgoščenk so posneli in zelo velik izbor literature so preigrali v vseh teh letih, med njimi vsa omembe vredna slovenska dela za to zasedbo. “To je nekaj, kar pride samo po sebi, nekaj se načrtuje, ostalo je stvar zorenja - ansambla, repertoarja, časa … Slednji prav zdaj umetnosti ni najbolj naklonjen, vendar, mi pravimo, da je to priložnost, vsaka kriza je priložnost in nam za zdaj še uspeva te priložnosti izkoristiti,” še pove Drucker.

V novembru načrtuje ansambel v Ljubljani štiri svečane koncerte, na katerih naj bi izvedel kar petnajst del, ki so oblikovala kvartetovo zgodovino. Dve od teh - Godalni kvartet v G-duru, št. 6, op.101Dmitrija Šostakoviča in monumentalno delo za to zasedbo, kvartet v d-molu, imenovan Smrt in deklica iz Schubertovega opusa 810, smo lahko slišali tudi na koprskem koncertu, v izvrstni izvedbi (še zlasti je očaral prelepi 2. Schubertov stavek, lirična izpoved epskih razsežnosti z virtuozno codo v 4. stavku) jubilantov in odlični akustiki nekdanje cerkve sv. Frančiška Asiškega. Kot pravi Drucker, danes prenovljeni dvorani ni para daleč okrog: “To je za nas pravo odkritje. Koper ima dvorano, ki bi jo marsikatero mesto v Evropi rado imelo. Igrali smo v mnogih dvoranah, dobrih in manj dobrih in lahko rečem, da je to idealen ambient z idealno akustiko.”

V tem ambientu se bodo v okviru cikla Amabile, ki ga pripravlja Društvo prijateljev glasbe iz Kopra, zvrstili v tej sezoni še štirje koncerti. Nastop uglednega slovenskega pihalnega kvinteta Slowind, klavirski recital goriškega umetnika Ivana Skrta, srbskega tolkalista in skladatelja svetovnega slovesa, Nebojše Jovana Živkoviča in ansambla Linos, v katerem poleg mednarodne zasedbe treh godalcev sodelujeta tudi primorski glasbenici, harfistka Anja Gaberc in flavtistka Irena Kavčič.

BRANKA KLJUN

(Radio Koper)


Najbolj brano