Ena žlahtna geografija

Igriva deklica in njen dedek, prekaljeni morski volk, ki je prepotoval že ves svet, bosta jutri ob 10.30 na malem odru Gledališča Koper otroke pozdravila na premieri prvega dela “gledališke nanizanke” Loli, Boli in svet, poln čudes, ki bo dobila vsaj še dve nadaljevanji. Namenjena je zlasti predšolskim otrokom in učencem prve triade devetletke.

V pisani svet geografije in gledališča otroke vabijo (z leve) Renata Vidič, Vanja Korenč  in Gregor Geč. 

 Foto: Andraž Gombač
V pisani svet geografije in gledališča otroke vabijo (z leve) Renata Vidič, Vanja Korenč in Gregor Geč.  Foto: Andraž Gombač

KOPER > To bo “lepa in čisto posebna predstava za otroke”, napoveduje direktorica gledališča Katja Pegan. “Še nikoli nismo ustvarjali predstave, ki je že v sami osnovi zamišljena kot interdisciplinarna. Tokrat se zelo bratimo z znanostjo, z geografijo.”

Tovrstno predstavo je spodbudila domačinka Vanja Korenč, absolventka geografije na Fakulteti za humanistične študije v Kopru, ki že od malih nog ljubi gledališče in si je v njem nabrala tudi kar precej izkušenj; med drugim je pri sedemnajstih letih nastopila v predstavi Kažin ali Karabinjerjeva Katra, ki jo je na oder Slovenskega stalnega gledališča Trst pred petimi leti postavil Vito Taufer.

Tokratna predstava, v kateri bo upodobila deklico Loli, je del njene diplomske naloge, v kateri raziskuje, kako geografijo otrokom približati skozi različne medije. “Zamisel za predstavo je zrasla iz želje, da bi otrokom približali tako geografijo kakor gledališče,” pojasnjuje. “Skozi gledališki medij, ki je kot nalašč za moj cilj, bi rada prispevala k temu, da geografije ne bi več dojemali kot vede, pri kateri samo naštevamo podatke, od držav in njihovih glavnih mest do rek in drugega. Geografija je nekaj veliko širšega, nekaj, kar človeku širi splošno razgledanost, mu pomaga razumeti, kaj se dogaja okrog njega, kakšni ljudje so poleg njega na svetu ... O vsem tem otroke želimo učiti skozi igro. V njih želimo zbuditi željo po odkrivanju, raziskovanju. Učijo naj se, ne da bi se tega zavedali.”

V prvem delu bodo z otroki odkrivali, kje smo doma, marca se bodo v drugem spraševali, kje so doma drugi otroci, sledil pa bo še tretji, s katerim bodo poleteli v vesolje.

Predstava bo interaktivna, poudarja režiserka Renata Vidič iz Kopra, ki se je doslej izkazala na najrazličnejših prizoriščih od Metelkove do Drame v Ljubljani.

“Že na vhodu v gledališče bodo otroci dobili zemljevid, s katerim bodo morali poiskati pot do igrišča, do dvorane,” pojasnjuje. “Nočemo, da bi gledališče imeli za prostor, kjer morajo tiho sedeti in tajiti svoje reakcije, k čemur jih običajno silijo učiteljice. Tako otroke kakor starše in učiteljice želimo naučiti, da je gledališče prostor dialoga.”

Otrokom, ki jih sodobna družba žal uči odvisnosti od tehnike, bodo pokazali, kako brati zemljevid, znanje pa jim bodo pomagali učvrstiti songi, ki jih je uglasbil Klemen Bračko, medtem ko je scena delo Milana Percana, kostumi pa Anje Ukovič. Pomembno vlogo imajo še videoprojekcije, za katere skrbi Ivo Štokovič.

Zelena na zemljevidih označuje doline in ravnine, rjava griče, hribe in gore, modra pa reke, jezera in morja, bodo otroci izvedeli iz Topografskega songa, ki ga je napisal Gregor Geč. “Vanja je poskrbela za geografijo, jaz za gledališče, Renata pa je oboje uokvirila v predstavo,” pojasnjuje igralec, ki se že dlje ukvarja prav z vzgajanjem najmlajših gledaliških obiskovalcev.

Ustvarjalci upajo, da bodo s tovrstnimi predstavami nadaljevali tudi po izpolnjeni trilogiji. Morda bomo šli še v naslednje sezone in uspeh želi s serijo, imenovano, na primer, Ena žlahtna geografija, se režijo.

ANDRAŽ GOMBAČ


Najbolj brano