Ekstaza od Gallusa do Guette, a brez vrhunca

Sobotno pestro dogajanje v Kopru so poleg množično obleganih mikropivovarjev na Gortanovem trgu zaokrožili še pevci vokalne zasedbe Perpetuum Jazzile, ki so se ob izteku Pristaniškega dne na Titovem trgu dobro poldrugo uro trudili, da bi z vokalno ekstazo uročili kakih 1500 poslušalcev.

Ob izteku večera je pet poslušalcev dirigiralo z rdečimi 
dežniki, s pevci in pevkami pa so tudi zaplesali.  Foto: Maja Pertič Gombač
Ob izteku večera je pet poslušalcev dirigiralo z rdečimi dežniki, s pevci in pevkami pa so tudi zaplesali.  Foto: Maja Pertič Gombač

KOPER > Vokalna zasedba, katere korenine segajo več kakor tri desetletja v slovensko zborovsko preteklost, je pred nekaj leti po spletu navdušila svetovno poslušalstvo s priredbo skladbe Africa, uspešnice ameriške skupine Toto, ki se ji bodo pevci in pevke kot posebni gostje pridružili na njenem gostovanju 2. julija v ljubljanski Areni Stožice.

Tudi v Kopru je bila Africa med tistimi, ki jih je občinstvo najbolj bučno nagradilo z aplavzom in kajpada ostaja šolski primer skladbe, ko pride vokalna ekstaza, kakor svoje nastope naslavlja zasedba, najbolj do izraza. Skupina, ki svoje glasove uporablja kot inštrumente, zato poslušalec nima nikoli zares občutka, da posluša pravzaprav zbor (k čemur nemalo prispeva beatboxer Sašo Vrabič), je najbolj navdušila z železnim repertoarjem, v katerega sodijo tako venček uspešnic Abbe in osupljiva priredba plesnega hita producenta elektronske glasbe Davida GuetteTitanium, kakor tudi zbirka Avsenikovih viž, med katerimi se je pevcem na odru v posebnem poskusu svojevrstnega dirigiranja z dežniki pridružilo pet prostovoljcev iz občinstva.

Sicer precej mlačno občinstvo, ki je za spremljavo pesmi s ploskanjem potrebovalo precej spodbude z odra, je s sedišč vstalo na koncu rednega dela, a ob izrecni prošnji nastopajočih, saj je zasedba zapela še eno že tradicionalno - Van Halenovo Jump. Resnično pa se je občinstvo razživelo šele ob vselej dobrodošlem poživilu v zvočni podobi skladbe Footloose.

Česa vsega je Perpettum Jazzile ob izvrstnih aranžmajih umetniškega vodje Pedra Karlssona sposoben, je morda še najbolj prišlo do izraza med svojevrstnim vokalnim preklapljanjem radijskih postaj, v katerega se je za hip ujela tudi slovenska predstavnica na Evroviziji Here for you, medleyjem nekdanjih in sodobnejših uspešnic nemških korenin in glasbeno zloženko, ki je med dva dela Gallusove Ecce quomodo moritur iustus ustavila Jacsonovo Say you'll be there.

Perpetuum Jazzile je sicer v zadnjih letih v Kopru že nekajkrat nastopil, a je tokrat kemija med odrom in občinstvom ostala zgolj na ravni ekstaze brez orgazma. Morda je k temu nekaj prispevalo dejstvo, da je bila zasedba manj številčna in s tem zvočno manj bohotna kakor običajno. Morebiti pa tudi cene vstopnic, zaradi katerih je očitno ostalo praznih precej stojišč. Cene so bile morda nekoliko preveč zasoljene za precej neekskluzivni dogodek (lani je Perpetuum Jazzile nastopil v tržaškem gledališču Rossetti, kjer so bile vstopnice naprodaj po podobnih cenah, od 22 do 35 evrov).

To je marsikoga prisililo k poslušanju z bližnjih ulic, kjer se je prav tako nabrala lepa množica poslušalcev.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano