Dragocen prispevek k naši mladinski dramatiki

V dramskem besedilu Kako osvojiti fanta (4 simpl koraki), ki so ga v Gledališču Koper krstno uprizorili v petek, se Urška Taufer izkaže tudi kot suverena dramska avtorica. Diplomantka igre na ljubljanski AGRFT v uprizoritvi lastnega besedila upodobi najstnico Majo.

Zlasti dijakom namenjena predstava Kako osvojiti fanta (4 
simpl koraki) med drugim sporoča, da je umetnost pomemben izvir družbenih sprememb.  Foto: Jaka Varmuž
Zlasti dijakom namenjena predstava Kako osvojiti fanta (4 simpl koraki) med drugim sporoča, da je umetnost pomemben izvir družbenih sprememb.  Foto: Jaka Varmuž

KOPER > Mladinska igra je dramaturško dovršena, kompaktna in dinamična. Urška Taufer v njej obravnava odraščanje kot proces, ki je na različne načine usmerjan in vpet v bolj ali manj delujoče sisteme. Med temi sta glavna dva: družina in šola. Mediji poskušajo zaljubljenost kot povsem individualni proces sicer shematizirati, ampak se zaljubljanje vendarle izkaže kot silnica samouresničitve in upora proti dušečim režimom.

Igralska izvedba je odlična: Lovro Finžgar že uvodoma navduši kot nora učiteljica in stopnjuje komičnost skozi lika očeta in metalca. Urška Taufer kot Maja ima misijo osvojiti fanta in ob tem deluje kot pripovedovalka, Patrizia Jurinčič upodobi njeno simpatično prijateljico Lauro in nevrotično mamo, Ilija Ota pa nastopi kot usodni Matic in Laurin oče, ki ga je krivično kolesje sistema izvrglo na cesto.

V mladinski dramski pisavi je mogoče marsikdaj naleteti na moraliziranje. Temu se igra Kako osvojiti fanta (4 simpl koraki) uspešno izogne, četudi je v drugem delu z osredotočenostjo na Laurinega očeta prisotnega nekaj moralističnega žuganja. Element igre v igri (šolske predstave) je sicer režijsko domiseln in ludistično zasnovan.

Morebitno preveč prisotno moraliziranje v besedilu tako “razreši” uprizoritev: odrska tvorba v kombinaciji igralske izvedbe, režije (Matjaž Latin), zvoka (avtor glasbe je Ilija Ota, izvajalci pa kar igralci) in scenografije (Marco Juratovec).

Tempo in intenzivnost predstave gradi celotna odrska podoba: učinkovita, vrtljiva in iz več kosov sestavljena scenografija, koreografija (Miha Krušič), kostumografija (Andrej Vrhovnik) in končno režija, ki vse elemente spaja v celoto.

4 simpl koraki sporočajo, da je umetnost (v predstavi glasba in gledališče) pomembna generatorka družbenih sprememb. Dijaška predstava o Laurinem očetu (zlasti o njegovem padcu na družbeno dno) namreč ponovno otopli razmerja v Laurini družini, zaradi česar tudi Maja ločitve svojih staršev ne dojema preveč tragično. Protagonistka postreže celo s sklepom: za nekatere je bolje, da gredo vsak svojo pot, kakor da si skupaj uničujejo življenje.

Kako osvojiti fanta (4 simpl koraki) Urške Taufer je dragocen prispevek k slovenski mladinski dramatiki, izpisan v slengu in s tem blizu publiki, ki ji je predstava namenjena. Režija Matjaža Latina, igralski dosežki (posamične interpretacije in skupinska igra), scenografija in glasbeni aranžmaji so privedli do uresničitve izvirne, angažirane in z mladostno energijo nasičene uprizoritve.

ANJA BAJDA


Najbolj brano