“Oni imajo prostor, mi imamo skupnost”

Minuli petek sta se nekaj let samevajoča piranska galerija Meduza 2 (in čudovito dvorišče ob njej) ponovno prebudila. Do konca avgusta bo v galeriji Pop-up dom Jadran prodajna razstava del mladih oblikovalcev, ob tem pa še mikaven program spremljevalnih dogodkov - od delavnic, degustacij, predstavitev knjig do filmskih projekcij in koncertov.

Še zadnje priprave  pred odprtjem Pop-up doma Jadran (desno vodja projekta Nina Mršnik)
Še zadnje priprave pred odprtjem Pop-up doma Jadran (desno vodja projekta Nina Mršnik) 

PIRAN > Pop-up je sodoben koncept združevanja ustvarjalcev z različnih področij, na primer arhitektov, oblikovalcev in drugih, ki se začasno “naselijo” v javnem ali pa tudi zasebnem prostoru. Dogodki, ki jih organizirajo, obiskovalcem in mestu prinašajo nove vsebine, ustvarjalcem pa priložnost, da širijo svojo prepoznavnost.

Povečini oblikovalci, združeni v Zavod Rompom, imajo za seboj že vrsto dogodkov, podobnih piranskemu. Leta 2012 so “okupirali” meščansko stanovanje na Kongresnem trgu v Ljubljani in ga opremili tako z najmanjšimi dekorativnimi dodatki kot z velikimi kosi pohištva. Leta 2013 so svoj “prostor pod soncem” dobili v ljubljanski Tobačni in enomesečni dogodek obogatili z vrsto delavnic, predavanj in pogovorov, kako se čim bolje uveljaviti na trgu kreativnih dejavnosti. Nato je sledil razpis Obalnih galerij za razstavo v njihovi beneški, danes žal ugasli, galeriji A+A. Tam so zgodbo Pop-up doma uspešno nadaljevali dva meseca: ob prodajni razstavi izdelkov mladih slovenskih oblikovalcev so ponudili še vrsto spremljevalnih dogodkov - kuharske delavnice, filmske projekcije ...

Ravnateljica Obalnih galerij Lilijana Stepančič pravi, da so se za piransko nadaljevanje zgodbe odločili, ker je bil beneški Pop-up dom zelo uspešen: “Zdelo se nam je logično, da bi Popupdomovce povabili še v Piran. Galerija Meduza 2 je nekaj let samevala predvsem zaradi pomanjkanja kadra in financiranja le-tega. S Popupdomovci smo se dogovorili, da pripravijo program, ki je prilagojen tako galeriji kot okolju, vendar z enakim konceptom. To ni samo razstava ali pa prodajna razstava, ampak nov sodobni način promocije, trženja in spoznavanja ljudi.”

Koordinator projekta Marko Orel pravi, da so se za nadaljevanje zgodbe odločili, ker “gre za presek institucionaliziranega okolja in iniciative od spodaj navzgor. Po domače povedano, oni imajo prostor, mi pa imamo skupnost. In prav skupnost ustvarja prepoznavnost: ta se širi z ljudmi, eden naših najmočnejših komunikacijskih kanalov je prav promocija od ust do ust.” Orel še dodaja, da se je del pričakovanj že uresničil, saj se je na njihov poziv prijavilo 75 oblikovalcev iz Slovenije, Italije in Hrvaške.

Koprska slikarka Lara Jeranko Marconi, ki sodeluje na piranski razstavi, v projektu Popupdomovcev vidi odlično možnost za kvalitetno mreženje mladih ustvarjalcev: “Na poziv sem se prijavila, ker se mi zdi tovrstna predstavitev dobra priložnost za prodajo in promocijo izdelkov.”

Med bolj posebnimi “razstavljalci” pa je tudi zelo uspešna ajdovska mikropivovarna Pelicon, ki je na zadnjem ljubljanskem festivalu piva osvojila naziv najboljše slovenske pivovarne ter dve srebrni plaketi. Anita Lozar, ki s partnerjem Matejem Peliconom že dlje časa sodeluje s Pop-up domom, pravi, da je to sodelovanje veliko prispevalo k prepoznavnosti njihove pivovarne: “Mladi potrebujemo še več takih projektov, kjer lahko dobimo izkušnje iz prve roke, si pomagamo in si soustvarjamo izkušnje ter priložnosti in tako odraščamo skupaj na poslovnem trgu.”

Celoten program dogodkov je na voljo na spletni strani: popupjadran.si

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano