“Glasba je temelj mojega doživljanja sveta”

18-letna flavtistka Irena Birsa je na letošnjem 7. mednarodnem tekmovanju Svirel v svoji kategoriji osvojila magično stotico in prejela absolutno nagrado. Ljubezen do glasbe, ki jo je v njej prebudila profesorica Tamara Tretjak, se je bohotno razvijala in utrjevala v Pihalnem orkestru Komen, nagradila pa v Nova filharmoniji in kvintetu Novart.

Irena Birsa Foto: Ajda Ritmanič
Irena Birsa Foto: Ajda Ritmanič

GORJANSKO, LJUBLJANA > Irena Birsa je še ena izmed tistih mladih kraških glasbenih cvetk, ki so svoje darove zelo uspešno razvijale v vrstah Pihalnega orkestra Komen pod vodstvom Simona Perčiča. S posebno iskrico v očeh se danes spominja gostovanj v Zlati dvorani na Dunaju in Berlinski filharmoniji, le malce žal ji je, da je takrat imela šele enajst let in se ni zavedala pomembnosti koncertiranja v teh prestižnih glasbenih ustanovah.

Leta 2012 je začela igrati tudi v Nova filharmoniji in si tako pridobila veliko novih izkušenj, pa tudi vrsto krasnih prijateljev. “Simon Perčič, zdaj dirigent orkestra Nova, moje igranje spremlja že od začetka in hvaležna sem mu za veliko priložnosti, ki jih je ustvaril za nas mlade glasbenike, in za spodbudne besede, ki mi jih je namenjal in mi jih še vedno. Igranje v simfoničnem orkestru mi je namreč zelo pri srcu in s tem se želim ukvarjati v prihodnosti,” pripoveduje Irena, ki od lani sodeluje tudi v kvazi pihalnem kvintetu Novart, sestavu, ki deluje v okviru Glasbenega društva Nova.

Rubriko Primorski glasbeni talenti pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper. V njej namenjamo prostor mladim primorskim glasbenikom, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in pri svojem delu dosegajo vidne uspehe doma in v tujini. Gostja tokratne istoimenske rubrike v oddaji Glasbeni abonma , ki bo na sporedu drevi ob 20. uri, je flavtistka Irena Birsa. Prisluhnili bomo stavkoma iz sonate za flavto in klavir La flute de Pan, op. 15 skladatelj je Jules Mauquet.

“Skupno muziciranje je nekaj posebnega, saj posameznikom pomaga razvijati smisel za prilagajanje, poslušanje in vzajemnost pri sodelovanju. Z igranjem v komornih sestavih sem se naučila predvsem poslušanja ostalih in dobila nekakšen občutek enakovrednega muziciranja,” razkriva ambiciozna kraška flavtistka, ki je po zaključenih osmih razredih nižje glasbene šole Sežana v podružnici Komen leta 2012 uspešno opravila sprejemne izpite na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana in danes tam svoje znanje nadgrajuje pri profesorici Lizi Hawlina Prešiček. Kot številni sovrstniki se že vsa leta udeležuje tudi tekmovanj, čeprav ji ta ne pomenijo veliko.

Seveda je zelo ponosna na osvojeno zlato plaketo in doseženih 100 točk v svoji kategoriji, z uvrstitvijo na koncert finalistov in posebno nagrado na letošnjem tekmovanju Svirel, a sama veliko raje nastopa na različnih koncertih. “Takrat dam vse od sebe in preprosto obožujem energijo, ki jo tedaj občutim med igranjem. To so minute, v katerih resnično najbolj uživam,” doda Birsova, ki nam ob tem tudi zaupa, da je njen najljubši skladatelj Gustav Mahler, njena izbrana skladba pa njegova 5. simfonija, ki se je zelo verjetno ne bo nikoli naposlušala.

“Glasba, pa ne samo klasična, saj poslušam tudi jazz, ameriški rap, avantgardno glasbo, različne vrste elektronike, soul in psihadelični rock, ima v mojem življenju nenadomestljivo vlogo. Ohranja me pri življenju in me navdaja z občutki, ki so neopisljivi. Glasba je temelj mojega doživljanja sveta,” z velikim navdušenjem še pove 18-letna glasbenica, katere vzornika sta francoski flavtist Emmanuel Pahud in avstrijski flavtist Karl-Heinz Shütz.

Irena Birsa redno obiskuje tudi mojstrske tečaje v poletnih mesecih. Pravi, da se bo letos udeležila seminarja profesorice Silvie Careddu v Berlinu, saj si v prav tem nemškem mestu želi nadaljevati svoj študij: “Če mi uspe narediti sprejemne izpite v Berlinu, se mi bodo uresničile sanje.”

TATJANA GREGORIČ (Radio Koper)


Najbolj brano