“Če bi Tartini živel danes, bi igral jazz”

Violinist Zdravko Pleše pravi, da ima do Tartinija poseben odnos. Ko se je začenjal učiti violino, je izvedbe njegovih del poslušal na ploščah, potem jih je zavzeto igral in preučeval, v zadnjih letih v Piranu pripravlja festival Tartinijevi dnevi, pred dvema letoma pa se je s sodelavci - s sestro, pianistko Snježano Pleše Žagar in zasedbo Ante Jeličić Trio - lotil snemanja plošče Tartini včeraj in danes. Kako zvenijo skladbe slovitega baročnega skladatelja, če so preoblečene v jazz, bodo violinist in glasbeniki, s katerimi je posnel zgoščenko, predstavili drevi ob 19. uri v piranskem Mediadomu.

Zdravko Pleše bo drevi v Piranu predstavil zgoščenko Tartini 
včeraj in danes.
Zdravko Pleše bo drevi v Piranu predstavil zgoščenko Tartini včeraj in danes.  

PIRAN >Zgoščenka Tartini včeraj in danes je izšla pri Glasbenem društvu Viola, prinaša pa enajst skladb. Tri najbolj znane sonate Giuseppeja Tartinija (1692-1770 - Vražji trilček, Didone abbandonata in Pastorale - zazvenijo klasično, v izvedbi za violino in klavir, nekaj pa jih je Zdravko Pleše preoblekel v sodobne glasbene žanre.

“Tartini je pisal z ogromno domišljije. Njegov glasbeni jezik je prepoznaven, od izvajalca terja veliko znanja, obenem pa mu ponuja obilico izvajalske svobode in prostora za improvizacijo,” pripoveduje violinist, ki je že pred nekaj leti začel razmišljati, kako bi mojstra baročne glasbe približal sodobnim ušesom. “Ja, kar nekaj časa sem raziskoval, premišljeval, nato pa sem se vprašal - kaj bi Tartini igral in pisal, če bi živel danes? Hja, jazz, saj njegovi glasbi dovoli preobrazbo in obenem sodobno nadgradnjo” je prepričan Pleše.

Poleg glasbenega, izvajalskega in aranžerskega izziva pa je imel še en motiv: “Dela klasičnih avtorjev so velikokrat oddaljena od širšega občinstva. Zato se mi je zdelo smiselno, da Tartinijeva dela odprem s sodobnejšim ključem. Zelo si namreč želim, da bi tiste, ki sicer ne hodijo na koncerte klasične glasbe, spodbudil, da začnejo spoznavati Tartinijevo glasbeno zapuščino. Njegov opus je navsezadnje pomembna dediščina prostora, v katerem živimo in zdi se mi prav, da jo pozna in ceni čimveč ljudi.”

V jazz je preoblekel temo iz Koncerta za trobento in orkester, temo iz Sonate za dve violini in kontinuo ter temo iz Sonate za violino solo - tako sta nastali skladbi Tartini JazzIntro in Tartini Jazz, v katerih poleg violine slišimo še kontrabas, klavir in bobne. Posnel ju je s člani zasedbe Ante Jeličić Trio iz Zadra.

Na plošči - pa tudi na drevišnjem koncertu - bo prav posebno življenje zaživel Vražji trilček. “Na plošči je tudi moja avtorska skladba Infected by Devil's Trill-Tartini Electric. Verjetno bo to še dodatno presenečenje, saj skladba predstavlja violino v njenem elektronskem zvoku, in je tako tudi posneta. Je kar precej divja,” z nasmeškom pojasni Pleše, ki bo skladbo, navdahnjeno s Tartinijevim znamenitim delom, odigral na električno violino.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano